כל מי שטס במטוס כנראה מכיר את מגוון הרעשים והצלילים שעולים במהלך הטיסה, וביניהם ה"דינג-דונג" שנשמע בדרך כלל בנחיתה ביבשה. מסתבר שהצלצול אומר הרבה יותר מהאפשרות להוריד את חגורת הבטיחות. בנוסף, ייתכן שהנוסעים שמעו גם צליל "בוינג" ולעיתים שילוב של צלילים גבוהים ונמוכים המהדהדים בכל תא הנוסעים. עם כל כך הרבה וריאציות, הנוסעים עשויים להישאר מבולבלים: מה בעצם המשמעות של הצלילים האלה?
בעיקרון, זו הדרך של צוות הטיסה לתקשר זה עם זה מרחבי המטוס. צליל "בוינג" זמן קצר לאחר ההמראה מאפשר לצוות לדעת כי גלגלי הנחיתה נסוגים. כאשר חלק בתא הנוסעים דורש יותר משקאות או חטיפים למשל, חבר צוות יכול להתקשר לחבר צוות אחר וכך ייתקבל שילוב צלילים גבוה-נמוך. כשסערה מתקרבת ועשויה לטלטל את המטוס, שלישיית צלילים נמוכים מאותתת לצוות להתיישב ולחגור.
במידה והמטוס הגיע לגובה הטיסה הרצוי, יישמע צליל קצר ללא הדהוד. כאשר שלט חגורת הבטיחות כבה, יישמע צליל ה"דינג" הקצר וכנראה המוכר ביותר לנוסעים. אך בעוד שהצליל שמזוהה עם כיבוי שלט הבטיחות דומה בקרב רוב חברות התעופה, המשמעות מאחורי שילובי צלצולים אחרים אינה תמיד אוניברסלית מאחר וכל חברת תעופה יכולה להתאים את מערכת הצלצולים שלה בצורה שונה.
כאשר נוסע לוחץ על כפתור השירות במטוס יישמע "דינג" כצליל גבוה עם הדהוד. כפתור קריאה זה עוזר לנוסע ליצור קשר עם צוות תא הנוסעים. במידה ונותרו לטיסה עשר דקות עד לנחיתה, יישמעו שני צלילים גבוהים של "דינג-דינג", ואז הדיילות יתחילו לעבור בין המושבים ולהורות לנוסעים לנקוט באמצעי זהירות, ויחלו לאסוף את פיסות האשפה האחרונות. כמו כן, רגע לפני הנחיתה יישמע צליל "דינג-דינג" נוסף.
"חשבו על זה כעל שפה בין הטייסים והדיילים", אמרה דוברת התעופה האמריקאית סאות'-ווסט, תאיס הנסון, "צלצול לרוב מלווה גם בהדלקה או כיבוי של שלט. כאשר שלט חגורת הבטיחות כבה ולקוחות יכולים לנוע בתא הנוסעים כדי להשתמש במתקנים או למתוח את רגליהם, יישמע באותו זמן גם הצליל המתאים. אמנם אני לא יכולה לחלוק את כל שילובי הצלצולים והמשמעויות מטעמי בטיחות, אבל הצלילים משמשים לאותת הן לצוותי הטיסה והן ללקוחות שיש צורך בפעולה או שהיא כבר התרחשה".