כולם מכירים את הטקס הקבוע בעלייה למטוס: ברגע שעוברים בדלת עומדים שניים או שלושה דיילים שמברכים אתכם לשלום, מבקשים את כרטיסם הטיסה ומסבירים לכם איפה נמצא המושב. כך הדיילים עושים עם כל אחד מהנוסעים, גם אם הנוסע יודע איפה הוא יושב ולא באמת צריך סיוע, ויש לכך סיבה.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako חופש
סיימון ג'יי מרטון (Simon J Marton), דייל לשעבר בחברת בריטיש איירווייז הבריטית, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, מסביר שהברכות הללו, שלא תמיד נעימות לנו, הן לא רק לשם הנימוס. מרטון טוען שברגע הזה שהנוסע נכנס למטוס הדיילים עושים ניתוח ראשוני שלו.
"ההנחיות שלנו היו לבדוק בעזרת יצירת קשר עין ושיחה קצרה מי האדם שעומד מולנו על מנת לשים לב לנוסעים חריגים, עצבניים, שיוכולים לעשות לנו בעיות במהלך הטיסה ולדווח עליהם במידת הצורך", אומר מרטון. "דבר נוסף שאנחנו צריכים לשים אליו לב, זה האם יש נוסעים שיכולים להוות בעיה כלשהי אם נצטרך להתפנות מהמטוס בגלל מצב חירום".
כאמור, אם מתעורר חשד כלשהו לגבי אחד הנוסעים, הדיילים מחויבים לדווח על כך למנהל הטיסה או לטייס הראשי. "בעיות של נוסעים גסים או בעייתיים קל מאוד לזהות מהרגע הראשון, לכן ה'טריק' הקטן הזה הרבה פעמים מאוד מדויק. לרוב אין בעיות מיוחדות, אך אם יש, הן צצות מאוד מהר".
בפעם הבאה כשאתם עולים למטוס והדיילים מבקשים את כרטיס הטיסה שלכם, אל תגלגלו עיניים, יכול להיות שבדיוק בוחנים את ההתנהגות שלכם.