תמיד בימים הראשונים שלנו בחו"ל לוקח לנו קצת זמן להתאקלם למקום, להבין מי נגד מי ובכלל, לצאת מהרגשת התיירים שהגענו איתה מהבית. החדשות הרעות הן שבדיוק בגלל זה בתחילת הטיול שלנו אנחנו תמיד עושים את הטעיויות הכי גדולות, עד שאנחנו לומדים קצת יותר ומתחילים להרגיש כמו מקומיים. מצד שני, החדשות הטובות הן שזה פשוט קורה לכולם (צרת רבים חצי נחמה, לא?).
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
אז כדי שבפעם הבעיה לא תעשו טעויות של תיירים מההתחלה, אספנו 11 דברים שכולם נופלים בהם בימים הראשונים וששווה לשים לב אליהם.
לוקחים את המונית הכי יקרה משדה התעופה
בכל שדה תעופה יש תחבורה ציבורית שיכולה להביא אותנו לעיר במחיר סביר. למרות זאת, אנחנו תמיד מתעצלים וקופצים למונית הראשונה שאנחנו רואים אחרי שאוספים את המזוודה. זו כמובן תהיה המונית הכי יקרה שיש. תמיד בסוף החופשה, כשלוקחים מונית או אוטובוס בכיוון ההפוך, אנחנו מגלים ששילמנו מחיר מופקע. עם קצת הכנה מקדימה ובירור מראש, אפשר להימנע מזה.
קונים כרטיסים בקופות
למוזיאון, לפארק השעשועים או לכל אטרקציה שהיא, החוק אומר שכרטיסים בקופה גם יהיו יקרים יותר וגם נאלץ להמתין הכי הרבה זמן כדי לקנות אותם ולהיכנס, אם בכלל נצליח. כיום, אפשר להזמין מראש כרטיס לכל מקום, מה שיאפשר לכם לרוב לשלם קצת פחות ולדלג על תורי הענק. ותאמינו לנו, אין הרגשה טובה יותר מאשר להיכנס מהר ולראות את כולם ממתינים.
מסתובבים על המון כסף עלינו
בהתחלה אנחנו תמיד דואגים יותר. יש לנו פחד מכייסים ואוטומטית אנחנו מסתובבים עם המון מזומן מסורבל בתיק (או בחגורה). הגיע הזמן להפסיק עם זה ולהתחיל להסתובב עם כרטיס אשראי. כן, בחו"ל. ממירים את הכסף בחשבון הבנק עוד בארץ וכך אפשר להסתובב בנינוחות הרבה יותר גדולה. שווה כמובן שיהיה לכם קצת מזומן לקניות בשווקים או למונית, אבל באמת שכבר אין סיבה להסתובב עם ניירות עלינו.
יושבים לאכול במסעדה הראשונה שרואים
כמה קל ליפול למסעדת תיירים לא טובה, בייחוד ביום הראשון, רגע אחרי שנוחתים. כשמדובר באוכל, בעיקר בחו"ל, לא שווה לקחת סיכון וכדאי לברר מראש מה נמצא באיזור המלון שלנו. ספתח במסעדה לא טובה יכול להשאיר תחושה רעה לאורך כל הטיול וחבל.
לא הולכים מספיק לאיבוד
דווקא בימים הראשונים, כשעדיין לא מכירים את הסביבה, זה הזמן ללכת בלי מטרה ופשוט לספוג את האווירה של המקום. חבל לרוץ מהר לכל המוזיאונים ונקודות החובה, זה מוציא את הכיף מהחופשה. רוצים שינוי? תכנסו לסופר (חוויה כיפית בפני עצמה), תקנו כמה מצרכים ופשוט תלכו לשבת במקום שנראה לכם יפה. אל תדאגו, אתם לא באמת תלכו לאיבוד, תמיד יהיה את מי לשאול, או סמארטפון שיגיד לכם בדיוק איפה אתם נמצאים.
לא נעזרים בפלאפון
ואם כבר בסלולרי עסקינן, אל תשכחו שעבור כמה שקלים אתם יכולים לדאוג שתהיה לכם חביל גלישה וכך לגלות בכל מקום את כל ההמלצות שצריך לדעת. יותר מזה, גוגל מפות יכול לעבוד גם בלי קליטת רשת אם מורידים אותו מראש.
לא שואלים מספיק שאלות
בימים הראשונים אנחנו עדיין קלולסים ולא הכל ברור לנו - נהוג להשאיר טיפ, המים במסעדה עולים כסף, איפה משלמים לנסיעה בתחבורה הציבורית, האם משתלם לקנות כרטסייה? הפתרון הוא פשוט - תשאלו. חבל שתרגישו לא נעים וחסרי בטחון בפעולות שלכם. תהיו בטוחים שהיו כבר המוני תיירים ששאלו את השאלות הכי מוזרות שיש לפניכם.
מתחילים בכל הכוח
תמיד כשאנחנו נוחתים אנחנו מתחילים במרדף שלנו. אם תכננתם נכון ויש לכם מספיק זמן, אין סיבה שהחופשה שלכם תהפוך למטלה קשה שפשוט צריך לסיים. דווקא ביום הראשון תתחילו לאט. בדרך כלל אנחנו רצים מהר ואז מגלים שסיימנו את כל מה שרצינו תוך יומיים.
משלמים מע"מ
בהרבה מדינות תיירים לא צריכים לשלם מע"מ. כל מה שצריך לעשות זה לשאול את המוכר או נותן השירות האם יש הנחת מע"מ לתיירים ולבקש קבלה מתאימה. בדרך כלל מקבלים את החזר המע"מ במעמד הקנייה כשמציגים דרכון ואם לא, אז ניתן לקבל החזר בשדה התעופה כשמציגים את הקבלות הרלוונטיות.
הולכים עם הנעליים הלא נכונות
בחו"ל הולכים הרבה (אלא אם כן בחרתם לעשות בטן גב ותו לא), לכן, באמת שאין שום סיבה להסתובב ביום יום עם הנעליים הכי יפות והלא נוחות שלכם. זה לא משנה אם אתם ספורטאים, חזקים או מתעמלים, כשהנעליים לא נוחות כל הליכה קטנה הופכת לסבל.
מצפים שהכל יהיה מושלם כל הזמן
זה פשוט לא קורה. לאף אחד. אין צורך להתעצבן אם הדברים לא הולכים תמיד חלק, זה חלק מהקטע. בחו"ל תמיד נהיה תיירים וזה אומר שדברים יהיו קשים יותר, לא מובנים או לא מוכרים. הכל טוב.