לרוב, אם אין תקלות מיוחדות, עבודת הדיילים בטיסה מסתכמת בטיפול ותדריכי בטיחות לכלל הנוסעים במטוס. יחד עם זאת, היות וטיסה יכולה להיות מסוכנת, דיילים מוסמכים לטפל במצבי קיצון, וכפי שהם מקפידים להגיד לא מעט: הם ממש לא רק דיילים מעופפים. בזמן חירום הם אלה שאמורים להציל לנו את החיים.
> כל התשובות לשאלות הכי מעניינות על טיסות
הדייל לשעבר, ג'יי רוברטס (Jay Roberts), חשף לאחרונה שהעבודה כדייל גרמה לו ללא מעט סטרס וחרדות בגלל גודל האחריות שהיתה מונחות על כתפיו בזמן של מקרי חירום. רוברטס ציין שמעל לכל הדברים המלחיצים שהוא חשש מהם במהלך הטיסה, מה שהכי הפחיד אותו זה התרחיש שבו הוא פותח בטעות את מגלשת החירום שנועדה לעזור להימלט מהמטוס במהירות.
"למרות שיש לא מעט דברים שצריך לעשות כדי שמגלשות החירום ייפתחו, שאף כוללים כמה אנשים במקביל, תקלות עדיין קורות. בחברות תעופה גדולות הן גם קורות כמה פעמים בשנה ועולות לחברות תעופה עשרות אלפי דולרים כדי לארוז אותה מחדש. וחוץ מזה, זו גם מבוכה מקצועית גדולה".
רק השנה דייל של חברת בריטיש איירווייז גרם בטעות לפתיחה של מגלישת הבטיחות. ואיך זה קורה? רוברטס מסביר שהטעות הזו לרוב מתרחשת אחרי טיסת לילה, כשהדיילים צריכים לפתוח את דלתות המטוס ועושים פעולה לא נכונה שגורמת גם למגלשות הבטיחות להיפתח.
"מהניסיון שלי, פריסת מגלשות בטעות נגרמת לרוב בגלל עייפות הצוות. למשל, בחברת התעופה הקודמת שבה עבדתי עשינו הרבה טיסות לילה, והיה נוהל של חברת התעופה שכל הדלתות צריכות להיפתח על ידי הצוות כשהם במטוס, ואז היו קורות לא מעט תקלות".