השנה היא 2020 ועדיין יש דברים במטוסים שמצליחים להפתיע אותנו. אחרי שבדקנו למה יש חורים קטנים בתחתית החלון, ומה מסמלים המשולשים שנמצאים בדיוק במרכז המטוס, החלטנו לבדוק לעומק מה התפקיד של שני החורים הצהובים שנמצאים על הכנף.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
בשורה התחתונה: התפקיד שלהם הוא לעזור להציל לכם את החיים. מדובר בשני חישוקים צמודים וקטנים שניתן להעביר דרכם חבל שנועד לעזור לעמוד על כנף המטוס בעת הצורך. הם תמיד יהיו צבועים בצבע צהוב על מנת שיהיה קל לראות אותם, וימוקמו בשליש הראשון של הכנף, קרוב יחסית לחיבור שלו עם גוף המטוס, על מנת שנעמוד על החלק הכי חזק של הכנף.
כך, במקרה חירום, לרוב במקרים של נחיתה במים, כשצריך לצאת דרך דלתות החירום אל כנף המטוס ולחכות לחילוץ או לעלות על רפסודות ההצלה המתנפחות, ניתן יהיה למשוך חבל שמחובר לגוף המטוס ואותו להעביר דרך שני החורים כך שניתן יהיה להיעזר בו עד הירידה למים. שימוש נפוץ נוסף הוא על מנת לקשור את סירות ההצלה, כדי שלא יברחו בזמן שאנשים עולים עליהן.
"ברגע שיש פינוי חירום והנוסעים נאלצים לצאת לכנף המטוס, יש סיכוי גדול שאנשים יחליקו בגלל שהכנף תהיה רטובה וצפופה", מסביר קברניט מטוס מנוסה. "בדיוק בגלל זה התקינו את שני החורים הקטנים הללו. גם אם לא נוחתים במים, יש פעמים רבות שהנוסעים נמלטים דרך הכנף וגם אז חבל תמיכה מוסיף מימד בטיחותי".
מקרה זכור בו נוסעים נאלצו לעמוד על כנף המטוס זמן ממושך ולהמתין לחילוץ היה בשנת 2009, כשטיסת 1549 של חברת יו אס איירווייז נאלצה לבצע נחיתת חירום בנהר הדסון בניו יורק.