לצד החוויות וההנאות, לא מעט פעמים יש גם רגעים שפחות נרצה לזכור מהטיול בחו"ל: מזג אוויר גרוע, יום שלא הסתדר כמו שצריך, אטרקציה מאכזבת ומעל לכל - כשמישהו רימה או עקץ אותנו במהלך החופשה.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
20 סיבות שבגללן אנחנו שונאים לטוס לחו"ל
למרות שלא תמיד אפשר למנוע את המצבים הלא נעימים הללו, יש כמה דברים חשובים, שאם נקפיד לעשות אותם נוכל להקטין בצורה משמעותית סיטואציות לא נעימות:
צרו קשר עם המלון כדי להימנע ממוניות במחיר מופקע
התסריט מוכר: תיירים שמגיעים למקום חדש, ולא מכירים עדיין את המחירים והמרחקים, כמעט תמיד ישלמו יותר על המונית בדרך משדה התעופה למלון. לרוב, תוך כדי הטיול מבינים שהמחיר היה מופקע ובדרך חזרה לשדה בסוף הטיול, כמעט תמיד התשלום יהיה נמוך בעשרות אחוזים.
בבוקרשט, רומניה, למשל, לא מעט תיירים ישראלים סיפרו על כך שנהגי המוניות גבו מהם מחירים מופקעים באופן שיטתי. במקרים מסוימים נהגי המוניות אף התעמתו עם המטיילים הישראלים שסירבו לשלם להם והזמינו שוטרים כדי לחייב אותם לשלם.
על מנת להימנע מהתסריט הקבוע, מומלץ ליצור קשר עוד מהארץ עם המלון בו אתם הולכים לשהות. פעמים רבות למלון יש שירותי הסעה מסודרים משדה התעופה, או לכל הפחות יוכלו לייעץ לכם מה הוא המחיר ההגיוני לשלם, או יסבירו בצורה ברורה איך להגיע בתחבורה ציבורית.
הסתכלו על המחירים בתפריט
באופן טבעי, במהלך הטיול בחו"ל אנחנו פחות שמים לב לכסף שלנו - עד שמגיע החשבון. את הדבר הזה בדיוק בעלי מסעדות מנצלים היטב. לאחרונה דווח על מסעדה באיטליה שגבתה מתיירים 119 יורו (450 שקל) על 4 נקניקיות ושתייה, אך טענה שהכל היה כתוב בתפריט.
עשו לכם חוק - הסתכלו במחירים בתפריט, ואם אתם לא לגמרי מבינים מה כתוב, תשאלו. כמו כן, צריך לשים לאותיות הקטנות, היות ובעלי מסעדות אוהבים גם לחייב מחירים גבוהים על טיפ או מיסים שונים.
שימו לב ממי אתם מזמינים חופשה
אמנם כיום רובנו מזמינים את החופשות שלנו באינטרנט, אבל אם אתם עדיין אוהבים להזמין את הטיול שלכם מאדם ולא ממכונה, הקפידו לברר מי הוא לפני ולעולם אל תשלמו על כך במזומן. לא מעט "סוכנים" מנצלים דווקא את אלה שלא סומכים על המחשב ודואגים לגבות כסף ולהיעלם.
כשאתם משלמים באשראי ניתן לא מעט פעמים לבטל הזמנה או לדרוש לקבל את הכסף בחזרה. על אותו המשקל, עדיף להזמין מאתרים שכפופים לחוק הגנת הצרכן הישראלי ומחויבים להחזיר לכם כסף אם ביטלתם את העסקה בתוך כמה ימים. ודבר אחרון: אם אתם מזמינים מאתרים בחו"ל (שהרבה פעמים מציעים את המחיר הכי אטרקטיבי), וודאו מראש שמדובר באתרים אמינים. חבל שהחופשה תיהרס עוד לפני שתתחיל, או שתמצאו את עצמכם "אבודים" בארץ זרה.
בדקו מראש יחסי המרה
זה אמנם משהו שלא כיף לעשות, אך בדיקה זריזה על יחסי המרה טובים תוכל לתת לכם מושג האם השער שמציעים לכם בשדה התעופה, או בעיר, הוא הגיוני. השיטה בה גובים שער המרה גבוה בשדה התעופה שרק נחתנו בו, הוא טריק ידוע, בדיוק כמו המחיר הגבוה שגובים על המונית מהשדה.
עוד דבר שנוהגים לעשות בחו"ל זה "לטעות" בספרה ולחייב למשל על 1,000 דולר במקום 100. שימו לב לקבלה שאתם מקבלים בכל עסקה ואל תמהרו לזרוק אותה לפח.