למרות שאנחנו אוהבים לדבר הרבה על מחלקת העסקים ומחלקה ראשונה, זה ידוע שהמחלקה הכי חשובה בטיסה היא מחלקת התיירים. רובם הגדול של הנוסעים טסים במחלקה הזו והאיכות שלה ושביעות הרצון ממנה הם מה שיהפכו חברה לנחשבת בעיני הציבור או לא. במחלקת התיירים, בה מרווח הרגליים קטן ותנאי השירות נמוכים יותר, כל פרמטר הכי קטן שיהיה לא מוצלח מבחינתנו, יכול לגרום לנו להיות נוסעים לא מרוצים.
בגלל החשיבות הגדולה הזו של מחלקת התיירים, הן אצל הנוסעים והן אצל חברות התעופה, אתר התעופה המוכר סקייטרקס (Skytrax), מדי שנה עורך דירוג של חברות התעופה עם מחלקות התיירים הכי טובות שיש. על פי האתר, הדירוג הזה הוא המייצג ביותר את שביעות רצון הנוסעים מחברות התעופה השונות והוא זה שבוחן בצורה הטובה ביותר את איכות השרות של החברות.
הדירוג של סקייטרקס מתבסס על חוות דעת של כמעט 20 מיליון נוסעים מ-105 מדינות שונות, על יותר מ-320 חברות תעופה מסביב לעולם. הדירוג שקיבלה כל חברה מורכב מ-49 פרמטרים שונים כמו איכות הצ'ק אין, איכות המושבים, האוכל ורמת השירות של הצוות.
חברות התעופה מאסיה מובילות את הדירוג הזה בבטחה, כשהן לוקחות את 9 המקומות הראשונים. כך נראית רשימת עשר החברות המובילות:
10. לופטהנזה, גרמניה
9. EVA - טאיוון
8. ANA - יפן
7. אמירטס - איחוד האמירויות
6. יפן איירליינס - יפן
5. סינגפור איירליינס - סינגפור
4. גארודה אינדונזיה - אינדונזיה
3. אסיאנה - דרום קוריאה
2. קטר איירוויז - קטר
1. תאי איירוויז - תאילנד
(מקור)