זה לא סוד שמשנה לשנה המטוסים נהיים צפופים יותר באנשים. על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של התחבורה הבינלאומית (BTSׁׂ), חברות התעופה הטיסו בשנה שעברה מספר שיא של 741 מיליון נוסעים. המספר האסטרונומי הזה התאפשר בעזרת יותר חברות תעופה, שמפעילות יותר קווים ודוחסות לכל מטוס יותר אנשים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
כיום טיסה ממצועת מכילה 91 נוסעים כשלפני 10 שנים המספר עמד על 69 בלבד. המספרים הללו לוקחים בחשבון גם טיסות קטנות ומטוסים פרטיים, כך שהבדל של 22 נוסעים בממוצע הוא גדול בהרבה במטוסים גדולים עם הרבה אנשים. עוד נתון שנשבר השנה זה שטיסות יוצאות עם 82 אחוזי תפוסה בממוצע, הנתון הכי גבוה אי פעם.
העובדה שחברות תעופה הפכו את הצפיפות למומחיות: מקטינות שירותים, מצמצמות מרווחים בין המושבים, שמות עוד שורות במקומות בהן לא היה בעבר, זה מאוד מעצבן מצד אחד, אך גם מוריד לנו את מחירי הטיסות. "חברות תמיד יעדיפו כמות על נוחות", אומר סת' קפלן, מנהל שותף בחברת Airline Weekly. "הן גם יקבלו תמריצים לכך. למשל, שדות תעופה יתנו דילים טובים יותר למטוסים עם מספר נוסעים גדול". בשורה התחתונה: כולם רוצים שלנו יהיה יותר צפוף. כנראה שגם אנחנו.
מצד שני, גם לרמת הצפיפות יש גבול. תקנות של בטיחות וכדאיות כלכלית, מונעים למשל את המצב בו יצופפו אותנו עוד יותר, או למשל יתנו לנו לטוס בעמידה. כך שאם אתם מרגישים שממש צפוף לכם במהלך הטיסה, תדעו שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע.