יש אנשים שמקווים שיהיה להם מזל, יש נוסעים שמשתמשים בשיטות מתוחכמות ויש כאלה שבטוחים שמצאו פירצה במערכת. לכל אחד מאיתנו יש חלום להשתדרג למחלקת העסקים או למחלקה הראשונה מבלי לשלם על כך סכמוים מופרזים והשיטות להגשמת החלום הזה הן רבות ומגוונות.
דיילת שהתראיינה לאחרונה ל"דיילי מייל" ונשארה בעילום שם, חשפה בפני המגזין הבריטי את השיטות הכי נפוצות בהן משתמשים הנוסעים כדי להתגנב ממחלקת התיירים למחלקת העסקים או המחלקה הראשונה ובכך מנסים להעניק לעצמם שידרוג בחינם.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
לפי הדיילת, לא מעט נוסעים הולכים על השיטה הקלאסית בה הם פשוט מתיישבים במושב ריק שזיהו לפני, מתכסים בשמיכה והולכים לישון, בתקווה שלא ישימו לב לכך שהמושב הריק פתאום הפך לתפוס. הדיילת מציינת שהיות ומספר המקומות במחלקות המתקדמות מצומצם, תמיד שמים לב אם נוסף אדם שלא היה שם לפני ההמראה.
כמו כן, חברות התעופה מקפידות על כך ואף מתדרכות את הצוות, לא לאפשר שידרוגים בקלות יתרה, במיוחד לאחר שהמטוס המריא, על מנת לשמר את היוקרה של המחלקה. אם כבר משדרגים בחינם, אז עושים זאת לפני ההמראה, או בנסיבות מיוחדות של בטיחות.
הדיילת גם סיפרה שפעם נתקלה באדם שהגיע עם פתק מהרופא בו נכתב שיש לאפשר לו מושב נוח יותר ושאם יישב במחלקת התיירים זה יכול לפגוע בו. במקרים כאלה, הדיילת טוענת שהיא יכולה לשדרג את הנוסע, אך זה יעלה לו כמובן כמו כל שאר הנוסעים ששילמו את המחיר על המחלקה היוקרתית.
"העונש הכי גדול לאנשים שניסו להסתנן למחלקת העסקים או למחלקה הראשונה זו המבוכה", אומר ג'יי רוברט, מנהל טיסה. "בזמן שהנוסע עושה את ההליכה בחזרה למושב שלו, הדייל או הדיילת מלווים אותו בצורה צמודה ודואגים שכולם יבינו מה קורה. זו הרגשה מאוד מביכה".
"יחד עם זאת, אם הצלחת לשבת במחלקה מתקדמת ותפסו אותך רק בסיום הטיסה, סביר להניח שיחייבו אותך לשלם את המחיר המלא עבור השירות", מוסיף רוברט. "היות וזה גם יעצבן כמה אנשים על הדרך, אין סיכוי שיוותרו לך על כך בקלות".