אחרי 20 שנה של הטעייה צרכנית מובהקת, ועדת הכלכלה של הכנסת שמה אתמול את הסוף לשיטת דירוג הכוכבים במלונות שהייתה בשימוש עד כה. אם עד עכשיו כל מלון בינוני בארץ פינק את עצמו בדירוג של 5 כוכבים, הרי שעכשיו הכל כפוף לקריטריונים בינלאומיים, ברורים ומפורטים היטב. לא סתם יש 267 כאלה וכולם מתייחסים לרמת אירוח במלונות בלבד - לא כולל צימרים ודירות נופש.
בימים בהם מחפשים את זה שיצא צדיק ומגלים כל פעם תרמית צרכנית אחרת, טוב לדעת שסטנדרט האירוח בארץ עובר לידיים בינלאומיות. אבל אם חשבתם שכבר עכשיו האמת תצא לאור, כנראה שתצטרכו לחכות לה לפחות עד חופשת הפסח שלכם - התקנות הללו ייכנסו לתוקף רק בעוד 8 חודשים, ועד אז אתם עדיין צריכים לסמוך על הדירוג הלא אמין של המלונות פה.
ובכל זאת, יש דרך לפקח באופן עצמאי על הנעשה במלונות בארץ. אספנו רשימה של כמה מהקריטריונים הבינלאומיים שקובעים איזה מלון הוא מלון יוקרה, ואיזה מלון הוא רק מקום ששמים בו את הראש על הכר. אז אם הזמנתם נופש ואתם רוצים לדעת את הרמה האמיתית של בית המלון - כדאי שתבדקו את הפרטים הבאים, המהווים רק חלק קטן מהסטנדרט לדירוג הכוכבים במלונות:
כוכב אחד
- בכל החדרים יש מקלחת/אמבטיה או שירותים
- כל החדרים עוברים ניקיון מדי יום
- בכל החדרים יש טלוויזיה צבעונית
- בכל החדרים מוצבים כיסא ושולחן
- בחדרי הרחצה יש סבון
- המלון מציע טלפון זמין לאורחים
- במלון מוצעת ארוחת בוקר לבחירה
- יש אפשרות במלון לקניית חטיפים
- המלון מציע שירות של הפקדת חפצים
2 כוכבים
- המלון מציע בופה לארוחת הבוקר
- בחדר יש מנורת לילה ליד המיטה
- בחדר המקלחת יש מוצרי אמבטיה ומגבות רחצה
- המלון מציע מוצרים סניטריים כמו מברשת שיניים, משחת שיניים, ערכת גילוח וכו'
- המלון מקבל כרטיסי אשראי
3 כוכבים
- הקבלה פתוחה 14 שעות ברצף וזמינה בטלפון 24 שעות ביממה
- המלון מציע שירות מזוודות
- בחדר יש אפשרות לקניית חטיפים
- בחדר יש טלפון
- גישה לאינטרנט בחדר או לפחות באזור המלון
- בחדר יש מראה בגודל גוף
- המלון מציע שירות כביסה ושירות צחצוח נעליים
- בחדר יש מקום מיועד למזוודה
4 כוכבים
- הקבלה פתוחה 18 שעות ברצף וזמינה 24 שעות ביממה
- במלון חייב להיות לובי ושירותי הגשת מזון
- המלון מציע בופה לארוחת הבוקר או תפריט מסודר, יש שירות חדרים
- בחדר יש מיניבר עם חטיפים
- בחדר יש כיסא או כורסא מרופדים ושולחן
- בחדר המקלחת יש מוצרים קוסמטיים
- בחדר יש גישה לאינטרנט
- במלון יש מסעדה
5 כוכבים
- הקבלה פתוחה 24 שעות ביממה
- במלון יש שוער ונער מעלית
- אזור הקבלה מתאים לקבלת קהל ויש בו כיסאות או כורסאות
- כל אורח בחדר מקבל ברכה אישית, זר פרחים ומתנה עם בואו
- בכל חדר יש מיניבר
- שירות החדרים פתוח 24 שעות ביממה
- מחשב עם אינטרנט בחדר
- כספת בחדר
- המלון מציע שירותי גיהוץ וצחצוח נעליים
- שירות לקוח סמוי
רוצים לדעת עוד? כנסו לרשימה המלאה של הקריטריונים הבינלאומיים על-פי שיטת הכוכבים
ועדיין, הכלי המהימן ביותר: האינטרנט
שיטת הכוכבים הבינלאומית עתידה לשפר בכמה דרגות את איכות הנופש בארץ, ומבטיחה שתקבלו בדיוק את החופשה שהזמנתם. הקריטריונים המפורטים כאן אמנם יכולים לעזור לכם לעשות זאת עוד לפני שרשימת הדירוגים מתפרסמת, אבל בנוסף אליה אנחנו תמיד ממליצים להיכנס לאתרים השונים באינטרנט ולחפש תגובות והמלצות גולשים על בתי המלון השונים. אתרים כמו tripadvisor ,hotels.com, אתר הוטלים הישראלי ועוד, נותנים לכם בדיוק את האינפורמציה המהימנה – זו שנמדדת ע"י הנופשים עצמם ולא נקבעת על פי גחמתם של סוכני הנסיעות או בתי המלון.