כבר מעל 100 שנה שבני האדם טסים בשמיים ועדיין כל הזמן יש דברים חדשים שאנחנו מגלים על הדבר הזה שנקרא מטוס. מאחורי הצינור הענק שטס בגובה של 30 אלף רגל ובמהירות של כמעט 1,000 קמ"ש מסתתרות המון החלטות, קטנות כגדולות, שמישהו ממש חשב עליהן. כך למשל, מסתבר שמישהו ממש שבר את הראש בבחירת צבע המושבים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
אמנם ישנן חברות שבוחרות שצבע הכיסאות שלהן יהיה כצבע החברה, אבל לרוב, המטוסים מגיעים עם כיסאות בגוונים שונים של כחול. הסיבה לכך היא שהצבע הזה מתחבר לרגשות כמו אמינות, יעילות, שלווה, קרירות ורוגע. מכלול תכונות שחברות התעופה מאוד רוצות להעניק לנוסעים שלהם כדי שירגישו יותר בטוחים ונינוחים בזמן שהם נמצאים בגובה של 10 ק"מ באוויר.
נייג'ל גוד, מעצב תעופה מוביל שעוסק בתחום כבר מעל 30 שנים מסביר: "התפקיד שלנו כמעצבים הוא לחזק את המותג של חברות התעופה ולהפוך אותו למוכר יותר, אבל מעל לכל, הדאגה העיקרית שלנו היא לספק מרחב פנימי שיוצר הרגשה של סביבה נעימה".
"הכל נועד כדי לייצר לנוסע חוויית טיסה פחות לחוצה", מסביר נייג'ל. "הצבע כחול משדר רוגע וסביבה ביתית ולכן רוב החברות מעדיפות להישאר עם גוונים שונים של הצבע הזה. כמו כן, מדובר בצבע שאינו שנוי במחלוקת בניגוד לצבעים אחרים ויותר עזים".
בין החברות שמשתמשות בכחול ניתן למצוא את חברות התעופה הישראליות: אל על, ארקיע וישראייר. כמו כן, חברות גדולות בעולם כמו בריטיש איירוויז, אמריקן איירליינס ואפילו ריינאייר גם בחרו בטקטיקת הצבע המרגיע.
לעומתן ישנן חברות שבכל זאת החליטו ללכת על צבעים שונים, אך כמובן שגם להן יש סיבה שעומדת מאחורי הבחירה. כך למשל, איזי ג'ט בחרה בכתום מכיוון שזה צבע שמשדר כיף ותשוקה. הצבע הירוק של אייר גרמניה משדר איזון. מטוסים שבחרו בצבע אדום עשו זו כי זה משדר חוזקה ומי שבחר בצבע צהוב עשה זאת כי הצבע משדר יצירתיות.