בלוגר הנסיעות, ג'ב ברוקס (Jeb Brooks), קיבל לאחרונה הצצה למה שקורה למזוודות של הנוסעים מרגע ששולחים אותן בדלפקי הצ'ק אין ועד שהן מועמסות על המטוס. את ההצצה הוא זכה לעשות בשדה התעופה העמוס בעולם - הרטספילד-ג'קסון, אטלנטה, בו כל מזוודה עוברת במסוע של כמעט 2 ק"מ.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
בסה"כ, בשדה התעופה ישנם מסועי מזוודות באורך של 50 ק"מ הנמצאים מתחת לאדמה. במהלך התהליך, המזוודות עוברות בדיקה ביטחונית, ניתור ולבסוף עוברות להעמסה על הרכב ומשם לבטן המטוס.
כמעט כל התהליך הינו ממוחשב והמזוודות עוברות ניתור על ידי מכונות שסורקות את הברקוד שהוצמד להן. יחד עם זאת, אם בדרך יש תקלה כלשהי, או מזוודה שנופלת או לא מצליחה להגיע ליעדה, ישנם לא מעט אנשי בקרה ותחזוקה שמלווים את כל התהליך ודואגים שיעבור כמו שצריך.
לבסוף, בזמן ההעמסה, המעמיסים מקבלים דו"ח מפורט של משקל סך המזוודות בכל טיסה, על מנת שיוכלו לדעת איך לפזר אותן בצורה נכונה בבטן המטוס. פעמים רבות אפילו מוסיפים שקי חול, על מנת לאזן משקלים במקרה שחסר.