אם אתם נוהגים לבקר לעתים קרובות בשירותים במהלך הטיסה, שימו לב: הדור הבא של מטוסי איירבוס יעקוב אחר משך הזמן שאתם שוהים שם.
המעקב יהיה חלק מתוכנית Connected Experience של איירבוס, שמטרתה "להעלות את המודעות הדיגיטלית בתא הנוסעים". התוכנית נועדה לספק לדיילי האוויר תמונה מפורטת יותר של המתרחש בתא הנוסעים, עם חיישנים שיידעו אותם מתי אוזל הסבון וכמה נייר טואלט נותר בתאי השירותים.
חגורת הבטיחות בכל מושב תשלח לדיילים איתות של אור אדום כשלא תהיה מהודקת, וירוק כשהיא מהודקת. זאת במטרה להכין את תא הנוסעים מהר יותר להמראה ונחיתה. לצוות תהיה גישה דיגיטלית גם למידע נוסף, כמו אילו עגלות מזון מכילות ארוחות מיוחדות (למשל, ארוחה צמחונית או ללא גלוטן).
"זה לא קונספט וזה לא חלום: זו המציאות", אמר אינגו ווגצר, סגן נשיא לשיווק תאי נוסעים באיירבוס, בתערוכת התעופה בלוס אנג'לס בשבוע שעבר. איירבוס בודקת את הרעיון של תאי נוסעים מקושרים דיגיטלית במטוסי המבחן שלה מדגם A350, ומתכננת להשיק אותו במטוסים ממשפחת A321 ב-2021, ושנתיים מאוחר יותר במטוסי A350 הרחבים יותר.
התוכנית שבהנהלה מתרצים את חשיבותה ברווחת הנוסעים, מהווה דרך נוספת של חברות התעופה לנסות ולהרוויח עוד כסף מפעילותן. הקישוריות שאליה שואפת איירבוס תספק לחברות התעופה המון מידע שבו תוכל להשתמש כדי להתייעל ולחסוך עלויות.
מפרק הזמן שחולף עד שדיילים מגיבים לקריאה של נוסע, דרך העדפות המזון והמשקאות של הנוסעים ובאיזה תא שירותים משתמשים הכי הרבה נוסעים – המידע הזה אמור לעשות אופטימיזציה של כל חלקי הטיסה.
איירבוס גם מתכננת להציע לחברות התעופה אפשרות של הצבת מצלמות בכל תא שירותים (מחוץ לתא, אל דאגה), כדי לספור כמה נוסעים ממתינים בתור, מידע שייסיע לדיילים לכוון חלק מהתנועה הזאת במטוסים גדולים יותר. ואולם חשוב מכך – המידע עשוי להתריע בפני הצוות אם מישהו בתוך השירותים אולי חולה או זקוק לעזרה, לדברי ווגצר.
הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך: