בעבר, כשהיינו מזמינים טיסה, גורל המושב אותו נקבל היה שמור לחברת התעופה שהייתה שוברת את הראש איך למקם את כל הנוסעים כך שכולם יהיו מרוצים. היום הכוח עבר לידיים שלנו, בחלק מהחברות (בעיקר הלואו קוסט) בחירת המקום תעלה לנו כסף, ובחברות הגדולות יותר ניתן לשריין מקום כ-48 שעות לפני הטיסה דרך אחר האינטרנט של החברה.
האופציה הזו גרמה לכך שתחום בחירת המקום הפך להיות כזה שנלמד ונחקר על ידי הנוסעים בצורה מדוקדקת - מה המקום הכי טוב, איפה נמצאים השירותים, איפה יש מרווח גדול יותר לרגליים ועוד. בנוסף לכל הפרמטרים הללו מסבר עכשיו שלמושב אותו נבחר (במחלקת התיירים כמובן) יש גם השפעה על טיב השירות אותו נקבל.
שימו לב - למרות שעד היום חשבנו לשלשבת בחלק האחורי של המטוס זה פחות אטרקטיבי, כי זה מעכב אותך ביציאה, חשוב לדעת שבחירה בשורות האחרונות תגדיל את הסיכוי שלכם לקבל שירות טוב יותר. נשמע לא הגיוני? הדיילת אן קינגסטון משתפת למה זה קורה:
"הסיבה היא פשוטה", היא אומרת. "כשאנחנו משרתות את תחילת המטוס, אנחנו עושות את זה בהרבה פחות חשק כי אנחנו יודעות שאחרי הבקשה הזו יגיעו שלל בקשות משאר הנוסעים עד שנגיע לחלק האחורי בו יש את עמדת השירות. לעומת זאת, אם נוסע מסוף המטוס מבקש משהו, השירות יהיה הרבה יותר נעים ומהיר".
במגזין Business Insider בדקו את הטענה הזו עם עוד מספר דיילים בחברות שונות וגילו שהדבר הוא נכון בצורה עקבית. "זה מאוד מעצבן שנוסע בשורות הראשונות מסמן בכפתור שלו שהוא צריך עזרה", טוען דייל נוסף מחברה אמריקאית. "כשאנחנו בדרך אליו פתאום כולם נזכרים שגם הם צריכים משהו. בשורות האחרונות לעומת זאת הבקשה היא אישית יותר ומתבצעת מיד".
"יש סיבה נוספת", מציין ג'יי רוברט, דייל נוסף. "הרבה פעמים אם הטיסה לא מלאה, אז רוב הכיסאות הריקים יהיו בחלק האחורי של המטוס. התחושה שהחלק האחורי פחות צפוף והומה משפיעה על טיב השירות".
אז מה הכיסא הטוב ביותר? זו בעיה לתת את המיקום המדוייק כי כל מטוס בנוי אחרת, אבל לפי מה שנאמר כאן, הוא צריך להיות בשורות האחרונות (אך לא האחרונה ביותר, כי סביר שלא תוכלו להטות את המשענת אחורה), ומשם אתם צריכים להחליט אם אתם אנשים של מעבר, חלון, או של אמצע השורה.
(מקור)