זה כבר לא סוד שלהיות דייל זו לא באמת עבודה זוהרת. בניגוד לעבר, היום הדיילים נאלצים להתמודד עם לא מעט תקריות לא נעימות במהלך הטיסה, לעמוד כל היום הרגליים, למלא בקשות מוזרות של נוסעים והכל בשכר לא מאוד מתגמל. אלה הם חיי הדיילים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
שני דיילים מחברת תעופה אמריקאית סיפרו לנו מה הדברים שהם מתחננים שאנחנו הנוסעים נשים לב אליהם בפעם הבאה שאנחנו עולים על טיסה. ביחד אולי נצליח לשנות קצת מהתסכול שהם נאלצים לחוות יום יום.
בבקשה היו יותר אדיבים
"זה שאתה באוויר ויוצא עכשיו לחופש, זה לא אומר שאתה צריך להשאיר את הנימוסים שלך בבית", אומרת קלי קינקייד, דיילת בחברת תעופה מובילה בארה"ב. קלי טוענת שמאוד צורם לה שאנשים מתעלמים ממנה בתהליך העלייה למטוס ויותר מזה - משאירים את האוזניות וממש מורידים את הראש.
"מעבר להתעלומות הכללית של נוסעים ממני, מה שהכי מרתיח אותי זה כשאני אוספת אשפה ואנשים לא מרימים בכלל את הראש ואני צריכה לעשות מאמץ עילאי כדי לפנות להם את הלכלוך. כן, זה התפקיד שלי, אבל אפשר לעשות את זה בצורה יותר נעימה. זה כל כך משפיל. חיוך קטן או הכרת תודה קטנה יכולה להפוך את כל הסיפור הזה להרבה יותר נעים".
למען השם, אל תשכחו את ההיגיינה
ג'יי רוברט, דייל בעל בלוג מוכר מבקש שתזכרו שהמטוס הוא צינור ענק ואטום שיושבים בו מעל 100 אנשים. "בבקשה הקפידו להגיע למטוס אחרי מקלחת או אחרי ששמתם מבשם כלשהו", הוא אומר. "והכי חשוב - אם יש לכם נעליים מסריחות בבקשה אל תורידו אותן. ריח של נעליים מריחים בכל המטוס".
כמו כן, הוא מבקש שנשים לב לשני דברים מעצבנים במיוחד: אנשים שתסתובבים במעבר בזמן שמחלקים שתייה או מזון ואנשים שנועלים את עצמם להרבה זמן בשירותים. "הנוסעים חייבים להקפיד על שמירה על המרחב. על כל תא שירותים יש כ-50 אנשים, זה לא שטח אישי של אף אחד".
הוראות הבטיחות הן לא סתם
זה לא סוד שאף אחד כבר לא מקשיב להוראות הבטיחות שמועברות בתחילת הטיסה - וזה מעצבן. רוברט טוען שאנשים מזלזלים בהוראות הבטיחות שיכולות ממש להציל להם את החיים. "אף אחד לא היה מתעלם בצורה כזאת אם היה עומד מולו כבאי או שוטר, אז במקרה הספציפי הזה ההוראות שאנחנו נותנים יכולות להציל חיים בדיוק כמו בתפקידים שלהם. אין הבדל".
עשו מעט מאמץ כדי לעזור הרבה
כל מעשה אנושי שמתרחש על המטוס, מרגיש כאילו הוא המעשה הכי נשגב שיש. קינקייד ורוברט מציינים שכל פעם שנוסע עוזר לנוסע אחר, אדיב כלפיו או סתם עושה משהו קטן שמעבר לאחריותו, פשוט הופך הכל להיות נעים יותר.
"יש זמנים למשל שאנחנו מנסים לסדר כך שהורה יישב ליד הילד שלו ואז פתאום מישהו מוותר על המקום שלו כדי לעזור. אנחנו מבחינים בדברים האלה וזה עוזר ממש. לפני כמה ימים אחד הנוסעים הרים קצת זבל שהיה על הרצפה סביבו. הוא לא היה חייב לעשות את זה, אבל זה היה ממש נחמד מצידו. זה משהו קטן שנותן הרגשה גדולה".
תגיעו מצויידים מהבית
אם יש לכם דרישות מיוחדות כמו אוכל ללא גלוטן, אתם טבעוניים או שיש לכם מגבלה אחרת, זה רעיון טוב לבוא מוכנים מראש לסיטואציה הזאת. רוברט טוען שכמובן שצוות הדיילים יעשה הכל כדי לעזור, אבל אי אפשר לצפות ממנו לתת מענה לכל דרישה. גם המלאי שלהם מוגבל, וזה בכלל לא באשמתם.
"תביאו אקסטרה חטיפים או אוכל ספציפי (ושלא יהיה מסריח)", אומר רוברט.
התפקיד שלהם הוא יותר מלחייך ולשרת
"מעבר לספריי השיער, האיפור והבגדים הנקיים שנדרשים מאיתנו בעבודה, חשוב שתדעו שיש לנו תפקיד ממש חשוב", אומר רוברט. "אנחנו אחראיים על הבטיחות של הנוסעים לאורך כל הדרך וזה הרבה יותר מסתם לחייך ולהגיש אוכל. תקחו את זה בחשבון בפעם הבאה שאתם מזלזלים בנו בצורה כזו או אחרת".