נכון, כסף לא יכול לקנות הכל, אבל יש דברים שרק הרבה מאוד ממנו יכול לעשות. נופשים אולטרה-עשירים יכולים להרשות לעצמם ללכת לכל מקום ולעשות הכל, אך לעתים קרובות מסתמכים על צוותים של מומחים נסיעות ואירוח מיומנים ויצירתיים כדי לגרום לזה לקרות. הנה כמה הדרישות המוגזמות ביותר שאורחים ביקשו מצוותי האירוח שלהם.

"בתולת ים אותנטית אמיתית עם זנב" 

בתולת ים בבריכה (צילום: aquapix, shutterstock)
הצליחו להביא את בתולת הים בזמן למסיבה | צילום: aquapix, shutterstock

לעובדי קבוצת Nightfall – מעין שירות Airbnb וקונסיירז' לסלבריטאים, אנשי עסקים או לכל אדם אחר שיש לו המון כסף לשרוף – יש פנקס מלא בנותני שירות, נישתיים ככל שיהיו, שיטפלו בכל גחמה שלקוח יכול לזרוק לעברם.

כמו הפעם שבה אורח ששכר אחוזה ששטחה 13,820 מ"ר בלוס אנג'לס, ביקש בתולת ים שתגיע לשחות בבריכה,  עליה ניתן להציץ מחדר בבית, למסיבת קוקטייל שמתחילה בעוד שעה. אבל הוא לא ביקש סתם בתולת ים, אלא "בתולת ים אותנטית אמיתית עם זנב מתיז", אומרת אנג'ליקה ברידג'ס, דוברת קבוצת Nightfall. "הם ממש רצו לראות זימים".

לא רק שהחברה הייתה צריכה למצוא בתולת ים זמינה שיכולה לנצח את הפקקים הכבדים של לוס אנג'לס בזמן לתחילת המסיבה, אלא שהיא גם הייתה אמורה לחמם את הבריכה ל-80 מעלות כדי שהיא תהיה ידידותית לבת הים. למרבה המזל עבור הלקוחות המגזימים, "יש לנו בתולת ים בחיוג", אומר ברידג'ס. "השגנו אותה תוך שעה ושתי דקות".


מקלחת עם סן פלגרינו

אישה במקלחת (צילום: Machekhin Evgenii, shutterstock)
האורחת הייתה חייבת לחפוף עם סן פלגרינו | צילום: Machekhin Evgenii, shutterstock

סנדרה ויינכט, מתכננת טיולים ובעלים של Inside Europe Travel Experiences, שומעת באופן קבוע סיפורים על התנהגות קיצונית מחברים ועמיתים לתחום שעובדים במלונות חמישה כוכבים באירופה. לדבריה, מלונאי בצרפת אמר לה שהייתה להם אורחת שדרשה מהם לשלוח אליה כמות אדירה של סן פלגרינו מאיטליה באותו היום.

שום מים מוגזים אחרים לא התקבלו על הדעת; זה היה חייב להיות סן פלגרינו – ולא בגלל שהאורחת אוהבת את הטעם. "הלקוחה הרוסייה שלו הייתה זקוקה למים האלה כדי לחפוף את שיערה", אומרת ויינכט. "וזה פשוט היה חייב להיות סן פלגרינו".



קניות בסכום של כ-4 מיליון דולר

חנות ברגדורף גודמן ניו יורק (צילום: Leonard Zhukovsky, shutterstock)
סגרו את החנות היוקרתית רק בשביל האורחת | צילום: Leonard Zhukovsky, shutterstock

כאשר כריסטינה סטנטון, מדריכת טיולים בניו יורק עם עשרות שנות ניסיון, נשכרה להדריך אשת אוליגרך רוסי במהלך טיול המשפחה שלהם, סטנטון נאלצה קודם כל למסור את הטלפון הסלולרי שלה לשומר ראש בתחילת כל יום.

בזמן ששלושת הילדים יצאו עם מדריך טיולים משלהם, סטנטון עזרה לאם לעשות קניות מוצרים לילדים לקראת החזרה לבית הספר. Bergdorf Goodman פתחו את החנות מוקדם כדי שהשתיים יוכלו לסייר בה באופן פרטי ללא מפריע. הן אספו 58 זוגות נעליים ב-Little Eric Shoes On Madison. במהלך ארבעת הימים שלהן ביחד, סטנטון מעריכה שהלקוחה שלה הוציאה בערך 4 מיליון דולר.


"הוא רצה לאכול ארוחת ערב מבובה מתנפחת שדומה לטיילור סוויפט"

טיילור סוויפט (צילום: Bryan Bedder, Variety via Getty Images)
ביקש בובה של טיילור סוויפט וקיבל | צילום: Bryan Bedder, Variety via Getty Images

למיליונר הזה מסין הייתה קריירת שירה נוראית לפני שהוא הצליח בגדול בתחום ההיי-טק. איכשהו, כך נראה, הוא מעולם לא התגבר על עברו", מספרת ריינה. "אז בכל פעם שהוא היה מגיע למלון שלנו, שבו אני עובדת, הוא היה דורש שהאוכל שלו יוגש בתוך גיטרה מיוחדת שהוא יצר בעצמו.

"בהתחלה ריחמנו עליו כי זה היה נראה כמו מקרה קלאסי של טראומה", ממשיכה ריינה ואומרת, "אבל הדברים הגיעו לשיא כשהוא רצה לאכול ארוחת ערב מבובה מתנפחת שדומה לטיילור סוויפט. הבובה עצמה הייתה מעוטרת בתכשיטים כבדים ועליה הולבש בגד ים יקר. זה נמשך כמה ימים עד שמצאנו את הבובה מחוררת במה שנראה כמו חורי כדורים, שוכבת מחוץ לחדרו".


צפרדע של 50,000 דולר

קוסטה ריקה, צפרדע (צילום: רועי גליץ)
שווה 50 אלף דולר? | צילום: רועי גליץ

עבור רבים בענף האירוח, אלו לא הבקשות שמטרידות אותם, אלא איך או למה הן מתבקשות. "התפריד לי את סוכריות ה-M&M's לפי צבע הקלאסי", אומר רוב דליבובי, מייסד סוכנות הנסיעות בשירות מלא RDB Hospitality. "אנשים עושים את זה רק בגלל שהם שמעו על זה והם חושבים שזה מצחיק. אבל בתור בחור שמנהל בתי מלון, אנחנו יודעים שזה לא מצחיק". 

קרטיס קרימינס, פעם קונסיירז' במלונות חמישה כוכבים וכיום מייסד סטארט-אפ להזמנת מלונות בשם Roomza, מצביע על האירוע שבו אורח מפורסם ביקש צפרדע עצים אקזוטית עבור בתו. קרימינס הצליח ליצור קשר עם חבר קונגרס שהיה מסוגל לעזור לו לזרז את תהליך האישור של משרד החקלאות כדי להכניס את הצפרדע למדינה. "היה מדובר ב-50,000 דולר, ואולי גם יותר, רק שבסופו של דבר הצפרדע נשארה בחדר כשהם עזבו", אומר קרימינס.


"השייח' סגר שתי קומות במלון לפמלייתו"

שייח' (צילום: Volodimir Zozulinskyi, shutterstock)
השייח' סגר שתי קומות שלמות במלון | צילום: Volodimir Zozulinskyi, shutterstock

"כששיח'ים מיליארדרים ממדינות המפרץ נוסעים לחו"ל, זה מחזה. לעתים קרובות זו צביעות במיטבה כי הם רוצים להחזיק בערכי הדת שלהם אבל לשמור על כל המותרות", אומרת ריאה, שעבדה בבית מלון יוקרתי כמנהלת פרסום.

"כששייח' בדרגה גבוהה במיוחד מסעודיה ביקר במלון הוא ביקש שתי קומות יהיו חסומות לחלוטין לכל שאר האורחים, מלבד צוות המלון. גילינו שרבים מהחדרים היו תפוסים על ידי נשותיו. לעתים קרובות, באמצע הלילה, היינו שומעים מוזיקת רוק כבד מחלונות החדרים האלה. אנחנו יכולים רק לדמיין מה קרה באותן שעות", מספרת ריאה.


"הוא ביקש להניח על גופו 20 לובסטרים מבושלים"

מלצר עם לובסטר (צילום: shutterstock)
האורח ביקש לשים עליו 20 לובסטרים מבושלים | צילום: shutterstock

"במסעדה במלון שלנו, בה אני עובד כמנהל, יש לנו לקוח קבוע שמדורג בעקביות בין 500 האנשים העשירים בעולם", מספר ווילי. "למרות שהוא בדרך כלל מאוד יציב נפשית, יום אחד צנחה המניה שלו לשפל חדש. באותו לילה, הוא רצה לישון על שולחן המסעדה וביקש שיפרשו על גופו כ-20 לובסטרים מבושלים. כאילו שזה לא מספיק מוזר, הוא ביקש מצוות המלון לרוקן שלושה בקבוקי יין אדום איטלקי בדלי קרח. הוא טבל את חולצתו בדלי הזה והמשיך לנגב את פניו במשך השעות הבאות עם החולצה הספוגה ביין בסך של אלף דולר. כמובן שהוא ביקש לסגור מראש את כל המסעדה עבור טקס האבל הפרטי והאקסטרווגנטי הזה".