מכירים את השלב הזה שבו אתם מתחילים לחפש טיסה לחו"ל? ההתרגשות בשיאה ואתם צריכים לבחור את הטיסה הטובה ביותר מבין עשרות אפשרויות שכוללות חברות תעופה שונות, זמני טיסה שונים, טיסות ישירות לעומת קונקשן ועוד. רוב האנשים שאני מכיר יבחרו באופן אוטומטי בטיסה ישירה ככל שיתאפשר. אך שינוי משמעותי שקרה דווקא בתקופת הקורונה, בדמות "הסכמי אברהם", פתח בפני הישראלים עולם שלם של אפשרויות לטיסות המשך דרך איחוד האמירויות ובחריין, עם עצירה אחת או יותר עם חברות תעופה מעולות ובמחירים נמוכים.

כמובן שלטיסה ליעדים שנמצאים 3-4 שעות מישראל לא מומלץ לבחור בטיסת המשך, אבל כשמדברים על טיסות ארוכות, יש המון יתרונות לבחור דווקא בטיסה עם קונקשן. ככלל אצבע, נגדיר טיסה ארוכה אם היא אורכת כ-6 שעות ומעלה, כלומר פורטוגל ומערבה או מזרחית להודו.

היתרונות של טיסות המשך (קונקשן)

נתחיל מהיתרון המובהק של טיסה ישירה: זמן הטיסה - לרוב כאן בערך נגמרת הרשימה.

לעומת זאת, לטיסות קונקשן יש מספר יתרונות:

יתרון ראשון הוא מגוון האפשרויות – בעוד לרוב תמצאו טיסה ישירה אחת או שתיים ביום ליעדים הרחוקים, יש מספר כמעט לא מוגבל של טיסות המשך עם מגוון חברות, שנוחתות/ממריאות במגוון שעות, למגוון אדיר של יעדים ועם היצע מחירים רחב.

לוח טיסות (צילום: Ekaterina Pokrovsky, shutterstock)
הטיסה שלכם מעל שש שעות? עדיף שתעשו קונקשן | צילום: Ekaterina Pokrovsky, shutterstock

בתוך כך, האפשרות לבחור חברת תעופה, היא היבט משמעותי בתקופה בה מספר החברות המעולות שנוחתות או עתידות לנחות בישראל רק מתרחב (ועוד על זה בסקירת הטיסה עם Etihad של חדשות תעופה).

יתרון נוסף הוא האפשרות "לפרק" טיסה ארוכה למספר מקטעים, בעיקר עבור אלו שפחות חובבים טיסות ארוכות. טיסת קונקשן (במיוחד כזו עם עצירה קצרה) תאפשר שתי טיסות קצרות יותר עם "הפסקת רענון" באמצע, במקום טיסה אחת ארוכה.

היתרון האחרון והכי פחות מדובר, הוא האפשרות לעשות קונקשן ארוך, ולנצל את הזמן עד הטיסה הבאה לביקור קצר במדינת הביניים, או אפילו עצירה ללילה עם מלון בחינם. בכך בעצם אתם זוכים לראות עוד יעד באותו טיול, אני קורא לזה "טיול בתוך טיול".

תכנית Stopover

למספר חברות תעופה יש תכניות Stopover שמטרתן לחשוף את הנוסעים בטיסות המשך גם למדינה בה הם עוברים בדרך ליעד הסופי שלהם. זה נעשה באמצעות הטבות שונות, המשמעותית שבהן היא לינה חינם במדינה ללילה אחד או שניים עד לטיסה הבאה ליעד הסופי. 

לאחרונה חברות התעופה יוצאות במבצעי "כסאח" לטיסות (ראו 300 דולרים לבנגקוק עם איתיחאד או 400 דולרים לניו יורק עם TAP). בנוסף למבצעים אלו ניתן לממש קונקשן ארוך ולינה, כך שאם משקללים את עלות ההטבה של לילה חינם במלון, המחירים שמלכתחילה סופר אטרקטיביים אפילו נשמעים מפתים יותר.

Etihad Stop over

החברה: איתיחאד, אחת משתי החברות הלאומיות של איחוד האמירויות שבסיסה באבו דאבי. מדובר באחת מחברות התעופה הטובות בעולם. בימי שגרה מפעילה 3 טיסות שבועיות בין תל אביב ואבו דאבי ומשם טיסות המשך לכ-70 יעדים. רוב הטיסות מישראל מתקיימות במטוסי דרימליינר 787 חדשים.

איתיחאד (צילום: M101Studio, shutterstock)
גם לטוס באחת החברות הטובות בעולם וגם לקבל לילה במלון במתנה. איתיחאד | צילום: M101Studio, shutterstock

לאן טסים? התכנית של אתיחאד רלוונטית מאוד לנוסעים מישראל מזרחה, לאור היקף היעדים אליהם טסה החברה שכולל את תאילנד, יפן, דרום קוריאה, סינגפור, סרי לנקה ואפילו אוסטרליה למרחיקים. החברה יצאה לאחרונה במספר מבצעים שהורידו את מחירי הטיסות לתאילנד לכ-300 דולרים. שווה לעקוב אחרי אופציות כאלה ולשלב בהן עצירה ארוכה באבו דאבי.

תכנית הקונקשים: איתיחאד מציעה תכנית קונקשנים מעולה בניסיון לחשוף את האמירות אבו דאבי לתיירים שטסים דרך המדינה. בתוך כך, מציעה החברה לנוסעים עמה בטיסות המשך, לינה של עד 2 לילות במלון 3-4 כוכבים ללא עלות, ע"ב זמינות. למעוניינים להתפנק, מציעה החברה 40 אחוזים הנחה ללינה במלונות פרימיום, 4-5 כוכבים.

TAP" Portugal Stopover"

החברה: חברת התעופה הלאומית הפורטוגלית, בעלת 3 כוכבים (מתוך 5) בדירוג Skytrax. בזמני שגרה מפעילה 3 טיסות שבועיות לתל אביב ומשם לכ-86 יעדים בעולם. בטיסות הארוכות של החברה היא מפעילה מטוסי A330neo חדישים.

לאן טסים? עבור הקהל הישראלי התכנית רלוונטית מאוד לטיסות לארה"ב ודרום אמריקה, לשם מפעילה החברה טיסות רבות. החברה הציעה לאחרונה מחירים מעולים לניו יורק בכ-400 דולרים. שווה לעקוב אחרי מבצעים אלו ולשלב אותם עם קונקשן ארוך בליסבון. למחפשי היעדים האקזוטיים, לאחרונה הוסיפה החברה את פונטה קאנה שבקאריביים לרשימת היעדים שלה.

פורטו (צילום: vidalgo, shutterstock)
מוזמנים לגלות את פורטו בדרך לניו יורק. חברת TAP | צילום: vidalgo, shutterstock

תכנית הקונקשים: חברת TAP מציעה תכנית קונקשנים שמטרתה לחשוף את ליסבון ופורטו למטיילים "על הדרך" כהגדרתה. לקהל הישראלי רלוונטית בעיקר עצירה ארוכה בליסבון, מבין הערים היפות והמיוחדות שיש לאירופה להציע. החברה הפורטוגלית מציעה לינה מוזלת כחלק מהתכנית.

על מנת לממש את ההצעה, בדקו אם היעד שלכם מזכה בהשתתפות בתכנית בעמוד הייעודי לכך. לאחר ההזמנה יש להכנס שוב לדף זה ולברר אילו מלונות מזכים בהנחה.

לדוגמה, לקחנו טיסה לניו יורק בחודש פברואר 2022. טיסת הלוך חזור בין התאריכים 11-25 בפברואר תעלה לנו 465 דולרים, מחיר תחרותי למדי בפני עצמו. בטיסה הלוך יש קונקשן של 39 שעות במהלכו ניתן לצאת, לטייל בעיר, לישון במלון במרכז ליסבון ולחזור למחרת לטיסת ההמשך. בחזור אגב, הקונקשן קצר למדי של שעתיים.

Turkish" Stopover in Istanbul"

החברה: חברת התעופה הלאומית הטורקית, אחת מחברות התעופה שמפעילות טיסות להכי הרבה מדינות בעולם. החברה מפעילה בשגרה 7 טיסות יומיות לתל אביב ומשם טיסות המשך ליעדי החברה.

לאן טסים? החברה מפעילה טיסות ל-120 מדינות בעולם ומגוון האפשרויות לטיסות המשך מתל אביב כמעט לא מוגבלות.

תכנית הקונקשים: החברה הטורקית מציעה הטבות נדיבות למדי, במיוחד לטסים במחלקת עסקים. ראשית מציעה החברה לינה חינם, למי שטס עמה בטיסת המשך ושוהה במדינה מעל 20 שעות. הטסים במחלקת עסקים זכאים ללינה חינם למשך שתי לילות במלון 5 כוכבים, והנוסעים במחלקת תיירים ללילה אחד במלון 4 כוכבים.

על מנת לממש את ההטבה, יש להזמין טיסת המשך שעומדת בתנאי התכנית ולאחר מכן לפנות למייל הרלוונטי לפי היעד אליו נוסעים, מבין כתובות המייל המופיעות באתר החברה.

איזה עוד חברות מציעות תוכניות דומות?

ישנן עוד חברות רבות שמציעות תכניות Stopover משתלמות יותר או פחות. בעוד חלק מהחברות, כמו Turkish Airlines השהו את התכנית שלהן לאור מגפת הקורונה, רבות עדיין מציעות אותה.

על מנת לברר אם החברה שאתם רוצים לטוס איתה מציעה תכנית כזו, פשוט חפשו את שם חברת התעופה בשילוב עם המילים Stopover program בגוגל.

רשימה חלקית של החברות המציעות/הציעו בעבר תכנית כזו וטסות מישראל:

  1. Gulf Air
  2. Brussels Airlines
  3. Emirates
  4. Ethiopian Airlines
  5. Air Canada
  6. Finnair
  7. Iberia
  8. Royal Jordanian
  9. Singapore Airlines
  10. Swiss

עצירה לטיול יום

אם הייתם שואלים אותי לפני עשור, תמיד הייתי בוחר באופציה של טיסה ישירה. זה השתנה משמעותית אי שם בשנת 2015, כשחיפשתי טיסות ליפן. בזמנו לא היו טיסות ישירות מישראל וגם האפשרויות שעמדו לפניי עם קונקשן קצר, התחילו רובן במחירים של 1000 דולרים, הרבה מעל למחיר שהקצתי למשימה.

בין האפשרויות תפסה  את עיניי טיסה של חברת Air France, במחיר של קצת פחות מ-600 דולרים הלוך ושוב לטוקיו. הקאצ׳ היה בדמות עצירת ביניים בפריז של כ-9 שעות. נכנסתי לגוגל מפות, והבנתי שבמרחק של כשעה משדה התעופה שארל דה גול, אני נוחת ישר במגדל אייפל. לקח לי שנייה לעכל את המחשבה של לטוס מערבה עד לפריז כדי לטוס מזרחה לטוקיו.

ובשביל לחסוך יותר מ-400 דולרים ולבקר בפריז, החלטתי ללכת על זה. חשבתי לעצמי מה כבר יש לי להפסיד – בדרך לטוקיו עוצרים בפריז. במקרה הכי גרוע, אמרתי לעצמי שאשב בבית קפה עם קרואסון ואחזור לשדה התעופה בפריז עייף לטיסת ההמשך לטוקיו. אגב, היום בעידן הסכמי אברהם כבר ניתן לטוס מזרחה דרך המפרציות מה שמשנה את התמונה משמעותית.

 

ברמה הפרקטית, היות וכל המסלול נרכש בכרטיס אחד - הכבודה ממשיכה ישירות אל היעד, ולא היה צורך לאסוף אותה בנחיתה ביעד הביניים. כמו כן, היות וכבר הייתי רשום לטיסה, לא היה צורך לעצור בדלפקי הצ׳ק אין בחזרה לטיסת ההמשך. לאחר הנחיתה בפריז, עברתי את ביקורת הגבולות ולקחתי משם רכבת לטיול בעיר במשך כמה שעות. דאגתי לחזור כשעה וחצי לפני הטיסה לשדה, עברתי ביטחון וביקורת גבולות והגעתי ישר לשער לטיסת ההמשך.

כמובן שבעידן הקורונה הקונספט הזה מסתבך טיפה, והוא דורש בדיקת תנאי כניסה גם של מדינת הביניים (מצב התחלואה במדינה, האם מקבלת ישראלים ואם כן, מה הם תנאי הכניסה).

בשורה התחתונה, מה שאני מציע לכם פה זה – טיסה זולה, עם חברות תעופה מעולות ולינה במלון בחינם ביעד הביניים. נשמע טוב?

איך מזמינים טיסה עם קונקשן ארוך

אז החלטתם שאתם הולכים על זה ועושים טיסה עם קונקשן ארוך. איך עושים את זה ברמה הפרקטית? יש שתי אופציות כיצד למצוא טיסות רלוונטיות עם קונקשן ארוך במנועי חיפוש הטיסות השונים:

  1. חיפוש טיסת הלוך ושוב ואז בחירת טיסה עם זמן קונקשן ארוך מבין התוצאות המוצעות.
  2. חיפוש "טיסה מרובת יעדים" – במנועי החיפוש השונים ישנה אפשרות לחפש טיסה לפי מקטעים כמו בדוגמא הבאה. כך אתם יכולים לוודא שיש לכם עצירה ארוכה ביעד הביניים בו תרצו לטייל.

 

 

טיפים

  1. חשוב לוודא ששעות הקונקשן מאפשרות טיול ביעד. קונקשן בשעות הלילה למשל לא יאפשר באמת לטייל בעיר ויאלץ אתכם להגיע לעיר, לישון במלון ולחזור מיד לשדה התעופה.
  2. איפה שניתן, אני ממליץ לקחת קונקשן ארוך בהלוך, אך קונקשן קצר בחזור, שכן לרוב תחזרו עייפים יותר בטיסה חזרה ורק תרצו להגיע הביתה.

לדוגמה: נכנסתי לחפש טיסות לחודש מרץ 2022 ליפן (בעולם אוטופי שבו יפן מקבלת תיירים בחודש מרץ לראשונה אחרי המון זמן). לצורך החיפוש השתמשתי במנוע החיפוש Google Flights. הזנתי תאריכים אקראיים לחלוטין, 16-30 במרץ ובחרתי באפשרות של עצירה אחת או פחות.

 

האפשרויות בתמונה הן האפשרויות הטובות ביותר שיצאו' כאשר לכאורה שום טיסה לא אופטימלית. אם נוריד את הטיסות שבהן מופיע סימן אזהרה אדום (שמסמן חניית לילה ארוכה), אפשר למצוא אופציות מעניינות למדי.

ניקח לדוגמא את הטיסה האחרונה שמופיעה (31 שעות טיסה). מדובר בטיסה לבריסל, עצירה של 14 שעות, ואז טיסת המשך עם חברת התעופה היפנית ANA (מבין שלושת חברות התעופה הטובות בעולם). כאן בעצם נפתחת לכם האפשרות לעשות טיול יום בבריסל, ואז להמשיך לטיסה הארוכה ליפן (מוכנים לשינה טובה בטיסה אחרי יום טיול). טיסת החזור אגב כוללת עצירה של שעתיים בלבד בבריסל כך שתוכלו להגיע הביתה בזמן הקצר ביותר.

 

כפי שאמרתי, במסלול הזה תוכלו ליהנות מעוד יעד, וגם לטוס בטיסה הארוכה עם אחת מחברות התעופה הטובות בעולם - עם לינה בחינם.

 

'חדשות תעופה ישראל' מביא את כל המידע על עולם התעופה בעברית. מהצצות נדירות לחברות התעופה הטובות בעולם, סקירות על יעדים מיוחדים ועד לטיפים שחייבים להכיר כדי לטוס חכם. הכל זמין באופן חופשי בכל הפלטפורמות הדיגיטל: אינסטגרם ופייסבוק. מוזמנים גם לקהילת תעופה IL להתייעצויות ושיתוף חוויות.