כשפלטפורמת AIRBNB פרצה לחיינו בשנת 2008 היא הביאה בשורת אירוח חדשה: זולה יותר, אותנטית, מיוחדת ואישית יותר. עם השנים, הפלטפורמה החלה לרדת מגדולתה, הרבה בגלל העובדה שהנכסים הפכו למעשה להתנהל כמו בית מלון לכל דבר, רק שהקשר עם המארחים נעשה בשלט רחוק. בנוסף, המחירים עלו ואף החלו להתווסף תשלומים מנופחים על ניקיון, קנסות ועוד.
>> לא רק מטעמי כשרות זו הסיבה שאתם צריכים להזמין אוכל כשר בטיסה
>> חייבים להפסיק: זו הטעות הכי גדולה שאנחנו עושים עם הילדים בטיסה
>> "סינדרום מחלקת התיירים": זה המשקה שיעזור לכם לשרוד את הטיסה
נכון להיום, עדיין יש שוק לא קטן לאירוח בדירות AIRBNB, אך יחד עם זאת החלו לצוץ לא מעט טיפים והצעות לאורחים, על מה כדאי לעשות על מנת להימנע מחיובים מפתיעים או מקנסות לא ברורים.
הטיפ המרכזי והכי חשוב הוא להשאיר את הנכס נקי. כיום אורחים מוסיפים תשלום על ניקיון ובכל זאת לא מעט פעמים המארחים מתלוננים בפלטפורמה על כך שהבית נשאר מלוכלך ואף דורשים על כך תשלום נוסף. לא צריך לעשות ספונג'ה, על זה אתם משלמים מראש, אבל השאירו מסודר ולא מלוכלך מדי.
באותו הקשר, ההמלצה היא לא להשאיר אוכל במקרר, גם אם הוא טוב וראוי למאכל, היות וזה נותן תחושה שהאורחים לא פינו את כל מה שהגיעו איתו. בנוסף, רכזו את כל המגבות המלוכלכות ולהשאיר כיור נקי. כן, זה נשמע מוזר שהאורח צריך לעשות זאת, אך בקונספט בו המארחים הם אנשים פרטיים, זה לא יכול להזיק.
> מה עדיף - לישון במלון או בדירת AIRBNB?
עצות למתקדמים, על מנת לייצר קשר עוד יותר טוב עם המארח, הוא להשאיר מכתב תודה על האירוח, ויש מי שממליצים אפילו להשאיר מתנה קטנה ולסמס לו כשאתם יוצאים מהדירה. וגם: אם עשיתם נזק בדירה, אפילו הקטן ביותר, אל תנסו להסתיר זאת, זה יכול להתנקם בכם.