למרות שמדובר באחד התסריטים הכי מפחידים שניתן לדמיין, מסתבר שברגע שמנועי המטוס מפסיקים לפעול, זה לא בהכרח אומר שהמטוס הולך להתרסק. טייס חברת אמירקן איירליינס, פטריק סמית, מסביר מה ניתן לעשות ברגע שזה קורה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"כל המטוסים כיום נבנו וצויידו במערכות בטיחות שיוכלו לפעול גם עם מנוע שהפסיק לעבוד", הוא מסביר. "המצב הבסיסי ביותר, זה שהמטוס יכול להמשיך לשייט וולהנמיך לפי הצורך. כמובן שעל פי הנוהל תתבצע נחיתת חירום בשדה התעופה הקרוב ביותר, אך נחיתת חירום לא אומר בהכרח נחיתה קשה. אפילו במקרה הגרוע מכל, ששני המנועים מפסיקים לעבוד, המטוס הממוצע יכול לשייט למרחק של 100 ק"מ, עד לנחיתה מלאה ובטוחה".
אם זה לא הרגיע אתכם עדיין, סמית מציין גם שמטוס ללא מנוע יכול אפילו להתרומם ואף להאיץ במידת הצורך. "המטוסים של היום תוכננו בצורה שנוכל לשלוט עליהם גם במקרה הקיצוני ביותר. כך, ניתן להתחמק מבניינים, מהרים, להאיץ או להאט, כדי שנוכל לנחות בצורה בטוחה בסיטואציה הקשה. כמובן שיש עוד המון דברים שמשפיעים על התנהגות המטוס במקרים כאלה כמו חום, אקלים, שטח טופוגרפי, משקל המטוס (ניתן להיפטר מדלק בעת הצורך) ואפילו אורך המסלול, אבל טייס מנוסה צריך לדעת לחשב את כל הנתונים הללו ולפעול בהתאם".
משנה לשנה הטיסות הופכות להיות בטוחות יותר ושנת 2017 הוכתרה כשנה הבטוחה ביותר אי פעם בתעופה. וכדי לסיים בצורה עוד יותר חיובית, נציין גם שיש יותר סיכוי למות מהרעלת מזון, מנפילה מסולם ואפילו מנפינה מהמיטה, מאשר בטיסה.