היילי פוקס, ג'ניפר אל ומונסרט אנדוג'ר, שלוש דיילות בשלוש חברות תעופה שונות בארה"ב חושפות את הדברים הכי מעצבנים שנוסעים עושים במהלך הטיסה. ואם אתם במקרה חושבים שהרשימה הזו ממש לא מדברת עליכם ושאתם נוסעים למופת, אנחנו ממליצים לכם לעצור, לקרוא רגע ולהבין שגם אתם חלק מהסטטיסטיקה. מוכנים?
הגיע הזמן שתפסיקו...
1. לשים את הדרכון בתיק לפני העלייה למטוס
"כשעולים למטוס צריך להציג כרטיס ודרכון כדי שנוכל לספור את הנוסעים ולדעת שעליתם לטיסה הנכונה. זה תמיד היה ככה. זה ממש מעצבן כשאתם מתחילים לחפש את הדרכון בתוך התיק ומעכבים את התור".
2. לפרוק את הטרולי בזמן העלייה למטוס
"הכי מעצבן זה הנוסע שעולה למטוס ובמקום להתיישב ולפנות את המעבר, הוא מחפש את האוזניות בתיק וחוסם את כל הנוסעים האחרים בדרך".
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
3. לבקש דברים לא חשובים בזמן תדריך הבטיחות
"צריך לכבד את זה שחוץ מלתת שירות, אנחנו אנשי מקצוע ותפקידנו לשמור על הבטיחות של הנוסעים. פשוט חכו לאחרי התדריך. אל תזלזלו בעבודה שלנו".
4. לבקש מספר משקאות בפעם אחת
"כשמישהו מבקש מים, דיאט קולה וקפה בבת אחת, זה ממש מעכב את השירות שלנו. אין בעיה לתת כמה משקאות, רק כדאי שתחכו אחרי שכולם יקבלו את השתייה שלהם ואז תוכלו לבקש מה שתרצו".
5. לשאול מה מוגש אחרי שכבר הכריזו על זה
"אם אתם מתעלמים מהכריזה או מהתפריט (אם יש), אתם מעכבים את מתן השירות לשאר הנוסעים ובאופן כללי זה די מרגיז לחזור על כל דבר כמה פעמים".
6. להתעלם כשאומרים לך שלום
"זה לא נעים כשנוסעים משפילים מבט ולא עונים אחרי שאנחנו מברכים אותם לשלום. זה ממש חשוב לנו לדעת שיש נוסעים נחמדים על הטיסה וכשאתם מתעלמים זה עושה בדיוק את האפקט ההפוך".
7. להניח את הרגליים היחפות שלך על הכיסא שלפניך
"המטוס הוא חלל משותף וסגור וכל אחד צריך לשמור על המרחב האישי שלו כדי שלכולם יהיה נוח".
8. להתעלם מבקשות הבטיחות
"כשאתם לא מרימים את המשענת, פותחים את החלון, או מקפלים את המגש, אתם מתעלמים במכוון מהנחיות הבטיחות וזה הדבר הכי מעצבן שיש. הרי בסוף גם תעשו זאת".
9. לבקש לעבור למחלקת העסקים
"כמעט תמיד אין לנו הסמכות לעשות זאת לאחר ההמראה, אז אין סיבה לריב איתנו על כך".
10. לא להוריד את המים בשירותים
"כפתור הורדת המים הוא גדול מאוד ביחס לתא השירותים וצבוע לרוב בצבע כחול, כך שאין סיבה שתפספסו אותו. ואם לא הורדתם את המים בכוונה, אתם סתם מגעילים".
11. ללחוץ על כפתור הקריאה לדייל על כל דבר
"הכפתור הזה לא נועד כדי שנפנה לכם את הזבל בצורה פרטנית".
12. להתהלך יחפים במטוס
"זה פחות מעצבן ויותר מגעיל. הריצפה של המטוס, שלרוב מכוסה בשטיח כלשהו, היא הדבר הכי מזוהם שיש".
13. להעביר את זמן הטיסה בחלל העבודה של הדיילים
"לקום ולהתהלך במטוס זה מתבקש, אבל כשאתם נתקעים באיזור המטבח במטוס וגורמים לו להיות צפוף, זה ממש מתסכל. זה המקום היחיד שאנחנו יכולים 'לברוח' אליו".
14. לבקש לחמם את המטוס כי קר לכם
"בניגוד לעבר, לא בכל הטיסות מחלקים כרית ושמיכה, ובכלל רמת התנאים ירדה. אם אתם יודעים שקר לכם בדרך כלל, תבואו עם בגדים חמים ואל תבנו עלינו".
15. לחסום את המעבר
"יש אנשים שקמים לטייל בדיוק כשמחלקים משקאות ואוכל ומאלצים אותנו ללכת קדימה ואחורה בלי הפסקה".
16. לשים חפצים קטנים בתאי האחסון
"התאים בטיסות מתמלאים במהירות ואם אנשים שמים שקיות או חפצים קטנים ותופסים מקום למזוודות, זה גורם לכך שלמישהו אחר לא יהיה מקום. את החפצים הקטנים והשקיות אתם יכולים לשים בין הרגליים".
17. לא להוריד את האוזניות כשפונים אליכם
"תנסו פעם לדבר עם אדם שיש לו אוזניות באוזניים ותבינו כמה זה מעצבן. זה לא משנה אם זה קורה בזמן תדריך הבטיחות או כשאנחנו עוברים עם אוכל, זה פשוט מעצבן".
18. לחשוב שהמטוס הוא סופרמרקט
"היצע האוכל והשתייה שלנו לא גדול. מה שעלה למטוס זה מה יש. אל תבקשו דברים מוזרים או תתעצבנו אם אין בדיוק את מה שאתם רוצים לשתות או לאכול".
19. להתעצבן על הדיילים בכל דבר
"על מרבית הדברים אין לנו שליטה. כשהטיסה מתעכבת זה לא באשמתנו ואנחנו אפילו לא מקבלים על זה תשלום, אז תבינו גם את הצד שלנו. יש גם כאלה שמתלוננים על כיסי האוויר כאילו שזו אשמתנו".
20. להשתמש בשירותים רגע לפני ההמראה והנחיתה
"הטיסה ארוכה ואין סיבה לעשות צרכים רגע לפני שממריאים או נוחתים. אנחנו גם מעדכנים בזמנים במהלך הטיסה, אז בבקשה תתכננו את הביקור שלכם בנוחיות בזמנים שמותר".
21. לא להביא עט
"הרבה פעמים צריך למלא טפסים לפני שנוחתים בארץ אחרת. תזכרו את זה ותביאו עט מהבית. לנו אין עטים לחלק לכם".