מכירים את זה שאתם טסים לחו"ל ומיד אחרי הבורדינג אתם נעים בנינוחות בשרוול עם המזוודות, נכנסים למטוס כמו מלכים, מחפשים את המקום שלכם בנינוחות, מוצאים אותו בזריזות, מתיישבים להירגע ושניות לאחר מכן המטוס ממריא בדיוק בזמן? אה, לא? מפתיע. כי ככה זה אמור לקרות. כנראה שהגיע הזמן להתרגל לסטנדרט חדש.
מעצב גרמני בשם אוגור איפק מאמין שהוא מצא את הפתרון לבעיית הצפיפות והדוחק במטוסים, וחברת Airbus מיהרה לחטוף אותו לשורותיה ולהוציא על זה פטנט. הפתרון – כמה פשוט – מדבר בגדול על הרחבת מעבר הנוסעים במטוס למימדים נורמליים, ברמה שיותר מאדם אחד יוכל ללכת בו בנוחות.
עוד ב-mako חופש:
רגע האימה: נחיתת חירום שצולמה מתא הטייס
זהירות: תרגיל העוקץ ההודי שמפיל ישראלים
תיירת חוזרת: המקומות הכי שווים בתל אביב
איפק מכנה את המודל שלו "מודל הסיגר", שכן לפי חזונו, המטוסים החדשים ייראו כמו סיגר שהחלק האמצעי שלו עבה והקצוות דקים יותר. במסגרת התוכניות שהציג, כניסת הנוסעים לא תתבצע מדלתות שממוקמות בתחילת המטוס או בסופו, אלא דווקא באמצע, מה שיאפשר מעבר של נוסעים גם ימינה וגם שמאלה במקום טור ליניארי אחד ועמוס. בצורה כזו גם איתור המושב שלכם יהיה פשוט, קל ומהיר יותר. "כיום, כאשר נוסע עוצר לשים את המזוודה שלו בתא, כל הטור נתקע", אומר איפק, "ולוקח זמן עד שהוא משתחרר".
באיזור הדלת יורחב המעבר למימדים גדולים ורחבים יותר, שיילכו ויתכווצו ככל שמגיעים לקצוות. הגיוני להחריד, כיוון שפחות ופחות אנשים צריכים להגיע לשם בסופו של דבר. ואפילו מעבר לזה – איפק טוען שאיזור הכניסה הרחב יכול אפילו להכיל חלל קבלת פנים מרווח, בר משקאות ואולי אפילו קזינו.
ויש לזה אפילו מימד בטיחותי: איפק טוען כי מהנדסים שהתייעץ איתם לגבי הרעיון טענו כי העיצוב החדש אפילו טוב יותר מבחינה טכנית, כיוון שהוא מרחיב את גוף המטוס בדיוק באזור הכנפיים הרגיש שלו.
כאמור, חברת Airbus ראתה כי טוב והחליטה לקנות את העיצוב של איפק ולהוציא עליו פטנט – כבר בשנת 2006! איפק טוען שלא יכל לדבר על זה עד עכשיו, מה שאולי אומר שהחזון שלו אוטוטו עומד בפני מימוש? הלוואי.