הנוסעים של טיסת 645 בטיסת קטאר איירלנייס ממנילה לדוחא לפני כשבועיים כלל לא היו מודעים לדרמה שהתרחשה בתא הטייס באותם רגעים. בשעה שש וחצי בבוקר המריא המטוס הקטארי, ובשעה עשר וחצי הודיעו הרמקולים לנוסעים המנומנמים על שינוי בתכנית – נחיתת אונס בקואלה לאמפור, מלזיה.
כמה דקות קודם לכן, בגובה של 30 אלף הרגל, מת בקוקפיט הטייס הראשי. אנשי הצוות נערכו לשינויים, טייס המשנה תפס את הפיקוד והנחית את המטוס. בחברת קטאר איירליינס סירבו לגלות את סיבת המוות של הטייס, אך ההשערה היא כי לקה בהתקף לב. טיסה 645 הסתיימה ללא נפגעים, ולא "זכתה" להיכנס להאנגר התהילה של הטיסות המזוויעות ביותר. לפניכם כמה מאלה שכן זכו.
עימות חזיתי: התנגשות המטוסים בטנריף
כ-580 איש נהרגו במרץ 1977 בתאונה אווירית קטלנית שאירעה, למרבה הפלא, על הקרקע. שרשרת טעויות וצירופי מקרים גרמו לאחד מאסונות התעופה הגדולים: בואינג 747 של חברת פאן-אמריקן שיצא מלוס אנג'לס ועשה את דרכו לאיים הקנריים נאלץ לנחות בשדה תעופה חלופי של אחד האיים, בשל פצצה שהוטמנה בבית הנתיבות בו היה אמור לנחות. שדה התעופה החלופי היה קטן ובעל מסלול המראה יחיד.
מטוס KLM ההולנדי שהצטופף גם הוא בטרמינל החלופי, התכונן לקראת המראתו לאמסטרדם. בערפל הכבד ששרר ניווט בטעות המטוס האמריקאי את דרכו חזרה אל מסלול ההמראה במקום אל כביש השירות הפנימי. הטייס יגלה את הטעות הקריטית רק כשיבחין באורות מטוס המתקרבים אליו דרך הערפל במהירות של 700 קמ"ש. ההודעות על תחילת תנועה התקבלו במגדל הפיקוח משני המטוסים בו זמנית, ולמעשה מיסכו זו את זו וגרמו לבלבול. בנסיון אחרון למנוע את ההתנגשות החזיתית ניסה הטייס ההולנדי, במהלך של "על החיים ועל המוות", להמריא מעל המטוס האמריקאי. זה נגמר במוות.
המטוס התאום: טיסה 175 של יונייטד איירליינס
24 שנים לאחר האסון בטנריף "נשבר שיא" הנפגעים באירוע אווירי. הקטסטרופה האווירית שהגיעה בבוקר ה-11 בספטמבר 2001 הישר אל מגדלי הסחר העולמי בניו יורק ובשידור חי לעיניי מליוני צופים, הפכה לאחת התמונות המזעזעות בארכיון של העשור הראשון למילניום החדש. טיסה 175 של יונייטד איירליינס מבוסטון ללוס אנג'לס נחטפה ב-8:45, כדקה לפני שהתרסק המטוס הראשון אל המגדל הצפוני. לאחר ההתרסקות הראשונה, פקח עירני במגדל הפיקוח הוא הראשון להבין כי מטוס נוסף נחטף, ומנסה ליצור עימו קשר כאשר הוא סוטה ממסלולו, אך טיסה 175 אינה עונה.
הבואינג 767 צלל לתוך המגדל הדרומי, חדר אותו כמו סכין חמה בחמאה רכה, ו-40 אלף ליטר של דלק סילוני התאדו יחד עם 56 הנוסעים. כ-600 בני אדם ששהו במגדל נהרגו באופן מיידי, או שנלכדו בקומות העליונות ומתו עם התמוטטות המגדל.
כאקט של כבוד לזכר ההרוגים, שינתה יונייטד איירליינס את זמני הקו ואת מספר הטיסה, וכיום אין בחברה טיסה 175.
פיצוץ שמימי: טיסה 800 של TWA
עשר דקות לאחר שהמריא הבואינג של חברת התעופה האמריקאית TWA בדרכו מניו יורק לפריז, בערב ה-17 ביולי 1996, מצית ניצוץ חשמלי את אדי הדלק שבמיכל הדלק הראשי והופך את המטוס למופע זיקוקים מול חופי לונג איילנד. בעקבות הפיצוץ העצום נתלשו חרטום המטוס ותא הטייס ונפלו מטה. יתר גוף המטוס המשיך לנסוק בעזרת המנועים שעדיין פעלו, הגיע לגובה 5000 רגל, וצלל אל האוקיינוס.
הגרסה הרשמית של וועדת החקירה לבדיקת האירוע קבעה כי קצר חשמלי במד-הדלק החשמלי גרם לקצר ולפיצוץ הדלק, זאת בהסתמך על 2 מיקרו-שניות של דממה בקופסא השחורה. לפי ההערכה, בפרק זמן זה של מיליונית השנייה, התגנב המוות וגרם לקֶצֵר במיכל הדלק הפגום ולמותם של 230 איש. מסקנות הוועדה לא הפריעו לצמיחתן של אגדות אורבניות שטענו כי ניסוי טיל של הצי האמריקאי פגע בטעות במטוס.
מתרסקים, שמע ישראל: אסון ביילמר
ישנן תאונות אוויריות אשר גבו יותר קורבנות מאשר 43 ההרוגים שנספו בתאונה האווירית שאירעה בערב ה-4 באוקוטובר 1992, אך אסון ביילמר נרשם כתאונה הקשה ביותר – והיחידה, אם לא מחשיבים את הפלת מטוס החברה בשמי בולגריה ב-1955 – בהיסטוריה של חברת התעופה הלאומית אלעל.
מטוס המטען של אלעל, שיצא לטיסת המשך מאמסטרדם לתל אביב, הודיע למגדל הפיקוח 8 דקות לאחר ההמראה מסכיפהול: "אלעל 1682, מיידי, מיידי, יש לנו מצב חירום!" ומייד הוסיף, "איבדנו מנועים 3 ו-4". צוות המטוס לא ידע שממש "איבד" את המנועים, באופן מילולי. פין המחבר את מנוע 3 נקרע, המנוע ניתַק בעוצמת תאוצת המטוס, הועף וחתך את כנף ימין, ואח"כ פגע במנוע 4 שניתַק גם הוא.
"מתרסקים, מתרסקים, שמע ישראל", היו מילותיו האחרונות בקשר של הקפטן יצחק פוקס, רגע לפני שהתרסק המטוס, יחד עם ארבעת אנשי הצוות הישראלי, לתוך בנייני מגורים בשכונת ביילמר שבאמסטרדם.
מטוס נופל מהשמיים: אסון לוקרבי
450 גרם של חומר נפץ פלאסטי התפוצצו מעל שמי סקוטלנד בערב ה-21 בדצמבר 1988, והביאו להתפרקות המטוס בגובה 30 אלף רגל. כשעה לאחר ההמראה מלונדון לניו יורק, הופעלה הפצצה שהוטמנה בתוך מכשיר רדיו שהונח בתוך מזוודה, וכדקה לאחר הפיצוץ צנח המטוס לקרקע והתרסק על העיירה לוקרבי. כל 259 האנשים שהיו במטוס נהרגו והתפזרו עם חלקי המטוס על פני שטח של כ-2000 קמ"ר, ובנוסף להם נהרגו על האדמה 11 מתושבי העיירה, מפגיעת שברי המטוס. בשנת 2003, לאחר שנים של חקירת האירוע, סנקציות ואמברגו של האו"ם, נטלה ממשלת לוב אחריות לפיגוע והתחייבה להעביר מיליארד וחצי דולר פיצויים למשפחות הנפגעים.