אחרי הפייסבוק והטוויטר, כעת תורה של אינסטגרם להיכנס לענף המלונות העולמי. מלון חדש בהשראת הרשת החברתית לשיתוף תמונות הוקם בסידני, אוסטרליה, ולאחרונה פתח את שעריו לציבור הרחב.
מלון הבוטיק הייחודי 1888 שבסידני תוכנן לפי חוקי הרשת החברתית לשיתוף תמונות, מה שאומר שכל זווית, כל פרט או כל אלמנט במלון נוצר ועוצב מראש ככזה שראוי לצילום באינסטגרם. המלון, שמבטיח "נוף מכל חדר" מעודד את אורחיו לצלם את הריהוט, את החדרים ואת הנוף המשתקף מהם ולפרסם באינסטגרם. הצלמים המצטיינים יכולים אף לזכות בלילה חינם.
אחרי ששימש בעבר כמחסן לאחסון צמר, מלון 1888 עבר בשנתיים האחרונות שיפוץ של 30 מיליון דולר. כעת, הנכס מתגאה ב-90 חדרים הפרוסים ב-5 קומות, כולל דירת גג שמשקיפה על כל העיר.
האורחים שרק עושים את צעדיהם הראשונים ונכנסים למבנה, נחשפים מיד לתמונה דיגיטלית ענקית שתלויה באזור הקבלה, עם תמונות מחשבון האינסטגרם, ובאזור מותאם לכך כל אורח יכול לצלם דיוקן עצמי - התמונות הטובות ביותר מוצגות לראווה על קירות המלון.
המחירים של המלון, ששמו ניתן לו כמחווה לשנה בה קודאק השנה השיקה את ממצלמת הרול הראשונה, מתחילים ב-140 דולר ללילה, למרות שאורחים עם יותר מ-10,000 עוקבים באינסטגרם מוזמנים להישאר לילה אחד ללא תשלום. המלון מציע גם WiFi בחינם, ובכל חדר מוצב אייפד לשימוש האורחים.
פול פישמן, מנהל העסקים הראשי של קבוצת 8Hotels שהקימה את המלון, אמר לאתר החדשות Mashable כי המלון מבקש להגיע למטייל המודרני. "יש תמיד קשר חזק ומהותי בין נסיעות וצילום. אבל הופעתה של המדיה החברתית הפכה את כל עניין שיתוף התמונות לחלק אפילו גדול יותר בחוויית המטייל".
"אנשים לא רק רוצים רק לבקר ולשהות במקומות יפים, הם גם להוטים לשתף את החברים שלהם בחוויות שלהם ולהראות כמה הם נהנים".