"לשבור את הקרח" (Frozen), סרט האנימציה המצליח של אולפני וולט דיסני, הזניק את תעשיית התיירות של נורווגיה, לאחר שבאחרונה זרמו תיירים רבים, אמריקאים בעיקר, למדינה שבהשראתה נעשה הסרט.
"לשבור את הקרח" מתרחש בממלכה הדמיונית ארנדל, אשר נופיה עוצבו בהשראת קו החוף של נורווגיה. עלילת הסרט קיבלה השראה גם מהמיתולוגיה הסקנדינווית. לאחר יציאת "לשבור את הקרח" לאקרנים בתחילת השנה, זינקה התיירות מארה"ב לנורווגיה ב-37% בין ינואר למארס, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי נתוני Innovation Norway שפורסמו ברשת CNBC. מספר החיפושים אחר טיסות לנורווגיה זינק ב-154%, לפי אתר Flight Tracker, וחברת התעופה נורוויג'ן אייר שאטל דיווחה על עליה של 52% בטיסות מארה"ב לאוסלו במארס 2014 לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.
>> עוד בחופש:
אווררו את הביקיני: הערים המרעננות של הקיץ
גן עדן של העולם: התמונות הכי יפות מהוואי
התיירות תרמה 6.2% לכלכלת נורווגיה ב-2012, ולפי ההערכות עלתה התרומה הזו ב-2.7% בשנה שעברה, לפי נתוני OECD.
"לשבור את הקרח" נהפך במארס לסרט האנימציה המכניס ביותר בכל הזמנים, עם הכנסות של 1.7 מיליארד דולר בקופות הקולנוע, לפי נתוני דיסני. בעקבות הסרט, שזכה בשני פרסי אוסקר, נוצרה תעשיית מזכרות ענפה, והורים בכל העולם אף נותנים לילדיהם את שמות הדמויות הראשיות בסרט. בבריטניה דיווח השבוע האתר Babycentre.co.uk כי אלזה, שמה של גיבורת הסרט, נכנס לרשימת 100 השמות הפופולריים ביותר בממלכה השנה.
>> ביזנס אינסיידר: תל אביב - אחת מ-14 הערים שכדאי לבקר בהן השנה
>> לא רק תיירים מחו"ל נוטשים: מחריפה הירידה בתעופה הפנים ארצית לאילת