בסוכות האחרון הייתי אמור לטוס מהארץ ללונדון עם חברת וויזאייר, אך הטיסות בוטלו והייתי צריך לאלתר ולמצוא פתרון שגם יביא אותי לבירה האנגלית וגם ישיב אותי חזרה לארץ על סיכון מינימלי של ביטול טיסות והיתקעות בחו"ל.
כמו לא מעט ישראלים בתקופה האחרונה, החלטתי להרכיב לעצמי טיסות קונקשן דרך לרנקה, כשבהזמנת הטיסה שיניתי את יעד המוצא מתל אביב ללרנקה (לרנקה-לונדון-לרנקה). וויזאייר מפעילה 1-3 טיסות יומיות ללונדון (גטוויק ולוטון), וכך חיברתי את הטיסות בסנכרון עם טיסות של אל על בהלוך ושל אייר חיפה בחזור עם קונקשן של 3 וחצי שעות ביניהן בלרנקה. המרווח הזה איפשר לי אנחת רווחה למקרה של עיכובים קלים כמו פספוס סלוט המראה וגם מעבר נינוח בלרנקה מאזור הנחיתות לאזור ההמראות עבור טיסת ההמשך. אחרי ניסיון מוצלח, ריכזתי כמה טיפים שבעזרתם תוכלו להשתמש בלרנקה בתור הנתב"ג החדש שלכם. לפחות עד שהטיסות מנתב"ג יחזרו לשגרה כמו שאר המדינה.
> אם בא לכם לעצור: זה מה שיש לעשות בלרנקה
> אלה כל חברו התעופה הזרות שביטלו טיסות לישראל
המרחק הקצר בין ישראל לבין קפריסין, כ-40 דקות טיסה בלבד, הופך את לרנקה לשער אידיאלי לאירופה, למי שלא הצליח לעשו זאת ישירות דרך הארץ. בניגוד לרוב הקווים הישירים לאירופה, הטיסות מתל אביב ללרנקה נותרו תחרותיות ונגישות כלכלית, עם מגוון רחב של חברות תעופה המפעילות את הקווים ממנה ואליה באופן שוטף. נכון להיום, שבע חברות תעופה מתפעלות את הקו העמוס בין תל אביב לבין לרנקה. החברות הישראליות הן אל על, ארקיע, ישראייר ואייר חיפה החדשה. החברות הזרות הפועלות בקו זה כיום הן TUS, Bluebird ו-Cyprus Airways. בהובלת משרד תחבורה לרנקה אף הוגדרה כהאב לישראלים, ואל על קבעה אליו מחיר אחיד של 99 דולרים לכיוון עד סוף השנה, בין היתר בכדי לחלץ ישראלים שנתקעו בחו"ל. היצע הטיסות הרחב בקו ללרנקה אפשר לשמור על רמת מחירים יחסית נמוכה ביחס ליתר הקווים הישירים, עד כדי 39 דולרים לכיוון שמעמידה למכירה אייר חיפה.
היתרון המשמעותי של לרנקה טמון בהיותה בסיס מרכזי של חברת הלואו קוסט וויזאייר, המפעילה טיסות למגוון רחב של יעדים באירופה במחירים תחרותיים, ובהם: לונדון, פראג, בודפשט, מילאנו, רומא, וינה, ורשה, קראקוב, אבו דאבי, בוקרשט ובלגרד. לצדה פועלות בלרנקה חברות תעופה נוספות המציעות קישוריות מצוינת ליעדים ברחבי היבשת, בהן איזי ג'ט, בריטיש אירוויז, אייר בלטיק, אייר סרביה, אוסטריאן, לוט, לופטהנזה, נורוויג'ן וריינאייר. על ידי טיסות אל לרנקה וממנה הלאה לאירופה, גם בתקופה זו של היצע מוגבל בטיסות ישירות מישראל, ניתן למצוא אפשרויות טיסה מגוונות במחירים סבירים לגמרי – וללא חשש של ממש לביטולים במקרה של הזמנת המקטע מהארץ ללרנקה עם חברת תעופה ישראלית.
עם זאת, חשוב לציין כי טיסה דרך לרנקה דורשת תכנון קפדני. בניגוד לטיסת המשך רגילה (קונקשן), כאשר רוכשים שני כרטיסים נפרדים, האחריות על חיבור בין הטיסות מוטלת על הנוסע. במקרה של עיכוב שעלול לגרום להחמצת טיסת ההמשך, חברות התעופה אינן מחויבות לפיצוי או לסידור חלופי. בנוסף, איסוף המזוודה בין הטיסות גם הוא באחריות הנוסע. אם אתם טסים רק אם טרולי אין לכם בעיה, אך אם צריך להעביר מזוודה גדולה, קחו בחשבון את תוספת הזמן הדרושה. לכן, מומלץ להשאיר מרווח זמן מספק בין הטיסות ולבחור חברות שמקפידות לעמוד בזמנים.
אפילו המחיר יותר זול
אין ספק שאין תחליף לנוחות של טיסה ישירה מישראל, אך אין לכם אפשרו אחרת, לרנקה הוא פתרון נוח ופעמים רבות אפילו זול יותר. כך למשל, ישראייר, שמשיקה החודש קו ישיר ללונדון, מציעה מחיר של 600 דולרים לאדם לתאריכים 22-28 בנובמבר. דרך לרנקה תוכלו לטוס באותו יום ב-11:40, לנחות בקפריסין ב-12:45, לבצע קונקשן של 3 שעות ולהמשיך לטיסה של בריטיש אירוויז ללונדון גטוויק ב-15:45 עם נחיתה ביעד הסופי ב-18:45. באותו תאריך חזור, ה-28 בנובמבר, טוסו ללרנקה עם בריטיש ב-07:45 ונחתו ב-14:25. בצעו קונקשן של 3 שעות ו-10 דקות, וב-17:35 עלו על טיסת ישראייר לארץ עם נחיתה ב-18:40. המחיר לקומבינציה הזו, שמצריכה שתי הזמנות נפרדות, עולה 440 דולרים, חיסכון של 160 דולרים לאדם, כ-27 אחוזים.
בעוד שהמצב הביטחוני ממשיך להשפיע על ענף התעופה הישראלי, האפשרות לטוס דרך לרנקה מספקת פתרון מעשי וחסכוני לישראלים המבקשים להמשיך ליעדים המרכזיים באירופה. עם תכנון נכון ותשומת לב לפרטים, ניתן להמשיך ליהנות מטיסות במחירים סבירים גם בתקופה המאתגרת, בה היצע הטיסות נמוך מהרגיל.