כבר שנים שיצרניות המטוסים וחברות התעופה מסביב לעולם מנסות לפצח את השיטה שתאפשר להפעיל מטוסים עם טייס אחד בלבד. הדבר יחסוך לא מעט כסף, זמני הכשרות ותגדיל משמעותית את מצבת הטייסים בעולם, היות וטייס אחד יוכל להפעיל מטוס ויפנה טייס נוסף למטוס אחר. כמובן שנכון להיום יש עדיין לא מעט בעיות בטיחותיות ומנהלתיות בדבר הזה, אך סביר להניח שבעתיד הן ייפתרו.
בתוך כך, באיירבוס הודיעו לאחרונה שהם מצאו פתרון לבעיה לוגיסטית שהיתה עד היום ומנעה את ההתקדמות לטייס אחד - השירותים. מבין כל הבעיות שקיימות, ההליכה לשירותים היתה אחת המהותיות שבהן, היות וטייס שנמצא לבד בקוקפיט לא יכול לעזוב אותו אפילו לשנייה. וכך, אחרי שפתרונות כמו בקבוקים וחיתולים אישיים נגנזו, באיירבוס הודיעו שהם עובדים על פיתוח תא שירותים מתקפל שיהיה בתוך תא הטייס.
על פי חברת המטוסים האירופית, התא יהיה מאחורי מושב הטייס ויאפשר להגיע לדברים החשובים כמו ההגאים וכפתורים גם ממנו. בנוסף, נשקלת אפשרות של הוספת חלק מלוח השליטה גם לצד התא הקטן, על מנת שהטייס יוכל לשלוט במטוס בכל זמן.
ההליך שבו יעברו לטייס אחד נקרא Extended Minimum Crew Operations (הרחבת פעולות צוות מינימלי) או בקיצור eMCO. המטרה של תכנית זו היא לגורם לכך שבמרבית זמן הטיסה (בזמן השיוט) ניתן יהיה לתפעל את המטוס עם טייס אחד בלבד. כלומר, השאיפה כרגע היא שבהמראה ובנחיתה יהיו שני טייסים ובזמן שיא הגובה, טייס אחד. נכון לעכשיו זה יוכל לעזור בעיקר בטיסות ארוכות טווח, היות ולא יצטרכו 3 או 4 טייסים שיעשו משמרות, אלא יסתפקו בשניים, כשאחד בתא הטייס והשני ישן בתא המנוחה.
ואם תהיתם למה אי אפשר פשוט להעיר את הטייס השני שישן כשמישהו צריך לשירותים, אז זה כי המטרה היא לאפשר לו לישון ולא לגרום לו לעייפות שנגרמת מהתעוררות לא רצונית.
האופטימיים ביותר טוענים שאם הכל יעבוד חלק, כבר בשנת 2027 נתחיל לראות פיילוט על מטוסי מטען צרי גוף מדגם A320. אשרי המאמין.