אם יש משהו אחד שלמדנו בחמש האחרונות, ובמיוחד בשנת 2024, זה שלאף אחד בעולם התיירות אין מושג מה יוליד יום וכל רגע הכל יכול להשתנות. מספיק שיגור אחד כדי שחברת תעופה תבטל את הטיסות שלה לארץ ותיצור כדור שלג.
> חברות התעופה שעדיין לא חזרו לארץ
> 25 יעדים לטוס אליהם בשנת 2025
עם הידיעה הזו, בעולם התיירות יוצאים מחר לשנה חדשה, וביקשנו מ-10 בכירים בענף לספר מה הן המגמות החדשות שצפויות לנו ב-2025, בתקווה שנצליח לחזור בה לסוג של שיגרה:
ניר מזור, סמנכ”ל קשרי תעופה
"ההתאוששות צפויה להתחיל בחודשים מרץ-אפריל"
מי שחושב ששנת 2025 צפויה להיות שנת תיירות רגילה עלול להתבדות, אך הענף נמצא במגמת שיפור, והתאוששות הדרגתית מהמלחמה צפויה להתחיל לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה, במיוחד בחודשים מרץ-אפריל. שלב ההתאוששות יחל בתיירות פנים הקרובה והבטוחה יותר, ובהמשך יתבסס על חזרת חברות התעופה הזרות לפעילות סדירה.
בשילוב עם ירידת הריבית הצפויה בהמשך שנת 2025 וגורמים כלכליים תומכים נוספים, ישראלים רבים ירצו לצאת לחופשות אחרי התקופה הקשה. לכן, הקיץ וחגי 2025 צפויים להתאפיין בביקושים גבוהים, בדומה מאד לגל התיירות שאחרי הקורונה ואנו נערכים לביקושי שיא. בנוסף, המצב הביטחוני חיזק את הצורך בוודאות ובביטחון בעת הזמנת הנופש. כתוצאה מכך, ההעדפה הברורה היא לטיסות וחבילות נופש עם אפשרות ביטול גמישה עד הרגע האחרון.
חני סובול, מנכ"לית דיזנהאוז גרופ
"התחזקות מעמדם של סוכני הנסיעות בשילוב כלי AI"
המגמה המשמעותית שנראה ב-2025 היא התחזקות מעמדם של סוכני הנסיעות בשילוב כלי AI שיעזרו לייעל את עבודת הסוכן ויהוו פתרון מרכזי לחוסר הוודאות בענף התיירות. המציאות הביטחונית המורכבת והשינויים התכופים בענף התעופה מחייבים גמישות מיידית וזמינות של גורם אנושי מקצועי. הסוכנים מחזיקים במידע עדכני על ביטולי טיסות, שינויי מסלולים ומחירים, ויכולים לספק פתרונות מהירים במצבי חירום. בנוסף, ההסכמים הישירים שלהם עם חברות תעופה ומלונות בחו"ל מאפשרים להם להציע מחירים תחרותיים ולעיתים אף נמוכים יותר מאתרי ההזמנות באינטרנט. הדבר נכון במיוחד עבור חברות עסקיות, היכולת של סוכני הנסיעות לשלב מערכות מתקדמות המשולבות AI עם שירות אישי זמין הופכת אותם לשחקן מפתח בתכנון וניהול נסיעות - מגמה שתתעצם ב-2025 לאור הצורך הגובר בגמישות ובטחון בהזמנת נסיעות".
טלי נוי, סמנכ״לית אסטרטגיה ושיווק באיסתא
"שינויי שער הדולר משפיעה על ההזמנה המוקדמת"
המגמה של שריון טיסות לחופשות בתקופות ביקוש גבוהות, כמו פסח והקיץ, משקפת את הרצון של משפחות להימנע מסיכונים. בנוסף, ניכר כי המודעות להוצאות הנוספות בעקבות שינויי שער הדולר משפיעה על ההזמנה המוקדמת של חופשות.
כמו כן, בשנת 2025 אנו נשיק סוכן AI חדש להגדלת חווית הלקוח והרחבת ההיצע של חבילות נופש. בנוסף, איסתא תשיק פיצ'רים מתקדמים באתר שיאפשר ללקוחות להזמין חופשות בצורה נוחה ומהירה יותר.
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק השטיח המעופף
"הזמנת חופשה מבעוד מועד יכולה לחסוך אלפי שקלים למשפחה"
חודשי החורף (ינואר-פברואר) הם הזמן הטוב ביותר להזמין את החופשה לקיץ הקרוב. בשנים האחרונות, הישראלים הבינו שהזמנת חופשה מבעוד מועד יכולה לחסוך אלפי שקלים למשפחה. כפי שראינו בשנה האחרונה, הישראלים לא מוותרים על החופשה השנתית שלהם ולכן מגמת ההזמנה המוקדמת תתחזק ותמשיך להיות רלוונטית במיוחד בשנה הקרובה, בה הישראלים ינסו לחסוך ככל שביכולתם ובנוסף לשריין לעצמם חופשה לקיץ, כשההיצע עדיין חלקי.
הזמנה מוקדמת של חבילות נופש מאפשרת חסכון משמעותי. המלונות לא רוצים לחכות לרגע האחרון אלא להבטיח מראש את התפוסה לעונת הקיץ ואנו מקבלים מהם מחירים מוזלים להזמנה מוקדמת. הזמנה מוקדמת מהווה יתרון משמעותי גם במחיר אבל גם במוצר שמקבלים – ככל שמקדימים עם ההזמנה הזמינות למלונות המבוקשים ולטיסות גבוהה יותר. ניתן למצוא זמינות במלונות המבוקשים וטיסות בשעות נוחות, שיאפשרו חופשה ארוכה יותר.
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס
"צפי לביקושים חזקים מאוד מצד הישראלים לחופשות"
התחזיות העולמיות הפסימיות שניתנו בתקופת הקורונה התבדו –וההתאוששות הכלכלית המהירה שהתרחשה לאחריה הפתיעו גם את טובי האנליסטים. גם השנה הקרובה בתיירות עלולה להיות "הצלחה או נפילה", כתלות בהרבה מאוד גורמים: מועד סיום המלחמה, קצב ההתאוששות הכלכלית וחזרת חברות התעופה לישראל, הסכמי שלום אזוריים ועוד.
בתקווה שאכן המלחמה תסתיים בקרוב, או לפחות תצומצם משמעותית, הצפי הוא לביקושים חזקים מאוד מצד הישראלים לחופשות בשנה הקרובה, במיוחד בקיץ. זאת בעקבות חזרה לשוק של ישראלים רבים שדחו את חופשתם בעקבות המלחמה, שיפור כללי בהרגשת הביטחון של הישראלים בחו"ל שהתערערה בזמן המלחמה והתאוששות כלכלית שמאפיינת כלכלות לאחר מלחמה. עם זאת, הצורך לחופשות ייתקל בהיצע נמוך של טיסות ומלונות, והמצב הכלכל, כולל הגזירות הצפויות, ישנו אצל חלק מהישראלים את תכנון החופשה, לחופשות קצרות יותר או זולות יותר מאלו שתכננו.
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר
"מפתחים תיירות נגישה המסייעת לבעלי מוגבלויות לצאת לחופשה"
בשנת 2025 נמשיך להתמקד בפיתוח כלי נאמנות לקוחות במטרה לייצר אינסנטיב ללקוחות החוזרים, הכרות מעמיקה של החברה עם הלקוחות החדשים והקיימים ולהעניק להם חווית שירות ייחודית. נמשיך לעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית AI שיאפשרו לנו לשפר את חווית השירות והטיסה של הנוסעים לאורך כל שרשרת השירות.
כמו כן, ישראייר וחברות הבנות מתכוונת לפעול בסגמנטים ומגזרי תיירות מאובחנים בתיירות הנכנסת והיוצאת, במטרה להרחיב את הפעילות שנפגעה מאז תחילת המלחמה לצד הרחבת פעילות תיירותית בקרב קהלים שונים וחדשים. אסטרטגיה נוספת היא להמשיך ולפתח תיירות נגישה המסייעת לבעלי מוגבלויות לצאת לחופשה ללא דאגה, במיוחד לאור המספר הגבוה של בעלי המוגבלויות שנוספו למעגל בשנת המלחמה האחרונה.
עינת יונגר, סמנכ"לית שיווק ארקיע
"כשהמלחמה תגמר - הישראלים יחזרו לטוס"
ברור כי הצורך בחופשות קרובות, נגישות, מחירים נוחים ויעדים ידידותיים לישראלים ימשיכו להוביל את הענף גם בשנת 2025. אנחנו רואים המשך ביקוש של חופשות בטן גב וטבע, במיוחד ביעדים הקרובים. השנה, לאור התקופה הכלכלית המאתגרת שתגיע, אנו צופים כי התיירים הישראלים ימתינו לראות כיצד מתפתח המצב הכלכלי והביטחוני, דבר שישפיע על דפוסי ההזמנות: אם בעבר התבצעו הזמנות לקיץ מראש, כעת אנו רואים מגמה של הזמנה קרובה למועד הטיסה, מגמה שאנו צופים שתימשך כל עוד אי-הוודאות הביטחונית והכלכלית תימשך.
ככל שנתקרב לסיום המלחמה והחיים יתחילו לחזור לשגרה, אנחנו מאמינים כי יתחזק הרצון של הישראלים לצאת לחופשות ולסיים את התקופה הקשה שעברנו. יהיו אלה חופשות מפנקות עם חוויות שיאפשרו למטיילים להתרענן ולמצוא מנוחה אחרי שנה קשה ומאתגרת.
רונן כ"ץ, מנכ"ל ומבעלי חברת סקי דיל
"אנשים מזמינים יותר מחופשת סקי אחת בעונה"
אנחנו מזהים מגמה מעניינת בשוק חופשות הסקי לשנת 2025: אנו רואים יותר אנשים בוחרים להזמין יותר מחופשת סקי אחת בעונה, בניסיון לפצות על התקופה המורכבת שעברה על כולנו. רבים משלבים חופשה ארוכה של 7 ימים עם חופשה קצרה נוספת לפני או אחרי, מתוך רצון להעשיר את החוויה וליהנות ממגוון רחב של פעילויות סקי ואפרה סקי.
הלקוחות מחפשים חוויה רב-גונית המשלבת בין חופשות סקי שונות, במטרה לחקור יעדים חדשים וליהנות מגיוון עשיר. המגמה הזו מדגישה את הרצון של אנשים לא רק לנוח, אלא גם ליהנות, לחקור, ולחוות את עולם הסקי בצורה עמוקה ומגוונת יותר.
אודי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת מכירות הבלעדית של קבוצת רויאל קריביאן בישראל
"בעקבות ביטול הויזה לארה"ב - המגמה תמשיך לגדול"
בעקבות ביטול הוויזה והצגת האניות החדשות, Icon of the Seas וגם Utopia of the Seas במהלך 2024, המגמה תמשיך לגדול וביולי 2025 תשיק רויאל קריביאן את האנייה השנייה בסדרת האייקון - Star of the Seas, שתבצע הפלגות בנות 7 לילות מאורלנדו (פורט קאנוורל) עם אפשרות לשילוב מנצח עם הפארקים של אורלנדו לחופשה משפחתית מושלמת.
איל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל
"הוזלה משמעותית של מחירי הטיסות"
שנת 2025 צפויה להביא עמה שינויים משמעותיים בתיירות הישראלית, בעיקר על רקע ההתאוששות מהתקופה הארוכה של אי-זמינות טיסות ומחירים גבוהים. בהנחה שהרגיעה במצב הביטחוני תתייצב, שוק התיירות ייהנה מחזרתן של חברות התעופה רבות, מה שיוביל להוזלה משמעותית של מחירי הטיסות. הגידול בהיצע המושבים והתחרות המתגברת בין חברות התעופה תורמת להוזלת מחירים שתתרום משמעותית גם לענף הקרוזים. התחזקות השקל תורמת גם היא ליכולת של התייר הישראלי ליהנות מחופשה משתלמת יותר.
אופיר דנאי, מנכ"ל חברת אופרן להשכרת רכבים בחו"ל
"במהלך 2025 נראה את חזרתן של חברות התעופה האמריקאיות"
עדיין לא התחלנו להרגיש את אפקט הפטור מוויזה לארה"ב , אך אני מאמין שבמהלך 2025 נראה את חזרת חברות התעופה האמריקאיות חוזרות לפעול מ/ל ישראל ואנו צופים גידול משמעותי במספר התיירים הישראלים שיטוסו לארצות הברית וישכירו רכבים, במיוחד בעונות השיא כמו החגים וחודשי הקיץ. היצע רכבי ההשכרה בארה"ב בעל המגוון הרחב ביותר, משפחות יכולות לבחור רכבים גדולים מפוארים ומרווחים שמתאימים לנסיעות ארוכות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד ולהרגיש את אמריקה במיטבה.