בחודש יולי היה לי את העונג לעלות על הקרוז הראשון בחיי ולצאת לשיט על אחת מספינות הדגל של חברת MSC Cruises. ה-Explora I, של המותג Explora Journeys, היא אונייה באורך של כמעט 250 מטרים וברוחב של קצת יותר מ-30 מטרים. משקלה קרוב ל-64 אלף טון. יש לה 640 אנשי צוות ובתפוסה מלאה, בנויה להכיל כ-800 אורחים. היא לא האונייה הכי גדולה שיש, אפילו לא קרובה לזה, אבל ללא ספק אחת המפנקות ביותר. 

האונייה מפליגה במגוון יעדים ברחבי העולם, כולל מערב אירופה, הפיורדים בצפון אירופה, האיים הקריביים, דרום אמריקה, האמירויות ועוד. במקרה שלי, המשט עשה את דרכו בים האדריאטי והתחיל בנמל פוסינה (Fusina), הסמוך לוונציה בצפון-מזרח איטליה. במשך 7 לילות, ה-Explora I עברה דרך רוונה (Ravenna) בצפון איטליה, באי הקרואטי ואר (Hvar), במפרץ קוטור (Kotor) במונטנגרו, ברינדיסי (Brindisi) בדרום איטליה, האי היווני לפקדה (Lefkada) והסתיים בנמל פיראוס.

על ה-Explora I עליתי אחרי שיט קצרצר בסירת מנוע, שחלף בפאתי ונציה. אנשי הצוות קיבלו אותנו בזרועות פתוחות ואחרי שעשיתי צ'ק-אין, מסרו לי את הכרטיס לסוויטה 10006 (כל החדרים כאן הם סוויטות) – שממוקמת בחלק הימני של האונייה. ישנן 461 סוויטות באונייה, מתוכן 67 פנטהאוזים, 22 מהן בקונספט דירות יוקרה וסוויטת בעלים אחת ויחידה. הסוויטה שלי הייתה מהקטנות בכלי השיט (כ-35 מ"ר) ונבנתה בדומה לרוב דירות המלון הסטנדרטיות שאתם מכירים. אחרי דלת הכניסה יש מסדרון קצרצר, משמאל יש את הכניסה לתא השירותים מקלחת, אחרי המסדרון עומדת המיטה ואחריה החלון. השוני העיקרי בסוויטה היה חדר הארונות לפני תא המקלחת, פינת הישיבה לפני החלון – ספה ושולחן זכוכית גבוה – וגם מרפסת עם שולחן, שני כיסאות, ספה ונוף לים. הסוויטה עצמה גם הכילה מכונת קפה עם קפסולות של המותג Illy, מגוון תיונים, קפה נמס, קומקום חשמלי ומיני בר עם בקבוקי שתייה קלה וחריפה שכלולים במחיר. החדר מגיע גם עם טלוויזיה ובה ספריית סרטים ב-VOD, ערוצי מוזיקה שונים וערוצים טלוויזיה מרחבי אירופה.

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
האקספלורה. קטנה יותר אבל הרבה יותר מפנקת | צילום: באדיבות MSC

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
הכל כאן מוקפד | צילום: באדיבות MSC

כמה דקות אחרי כניסתי לסוויטה נשמעה דפיקה בדלת. זאת הייתה סטייסי, המארחת שלי, שהגיעה להראות לי את כל הפיצ'רים בחדר שאולי פספסתי. היא הפנתה אותי אל חדר האמבטיה ווידאה שראיתי את החוגה על הקיר, שמפעילה את חימום רצפות הקרמיקה ומכוונת את החום שלהן. היא הפנתה את תשומת ליבי גם למגירה עם מייבש השיער של Dyson בחדר הארונות ולמשקפת שהונחה ליד הטלוויזיה. כמו כן, היא הגישה לי טופס שבו אני יכול לציין איזה סוג של שתייה חריפה אני רוצה בחדר. מיהרתי לסמן וויסקי Glenmorangie 10 וגם Bacardi Carta Blanca והחזרתי לה את הדף. חשבתי לתומי שאני אקבל ממנה בקבוקון שוט של המשקאות. כמה שעות לאחר מכן, אחרי שחזרתי מארוחת הערב, מצאתי בסוויטה בקבוק ליטר רום ובקבוק חצי ליטר של הוויסקי. 

"הצוות עשה הכל כדי לדאוג לגחמות של הנוסעים"

ב-Explora I תוכלו למצוא 6 מסעדות, כולל מסעדה אסיאתית, מסעדת בשרים, מסעדה צרפתית, מסעדה ים-תיכונית, בופה עשיר ומגוון עם מאכלים מכל העולם וגם מסעדת קונספט עם שף מחלף. האוכל היה מצוין בכל המסעדות וברוב המקרים, גם כשעגנו, העדפתי לאכול על הסיפון מאשר לשבת במסעדה מקומית. בתחושה שלי, הצוות עשה הכל כדי לדאוג לנוסעים, אפילו אם אלו היו כל מיני גחמות. בוקר אחד, החלטתי שאני רוצה להכין לעצמי כריך בייקון ושאלתי את המלצר אם יש להם "Brown Sauce" (רוטב בריטי חמצמץ. לעיתים מוגדר בטעות כרוטב ברבקיו בארץ). הוא הביט בי בתמיהה ויצא לבדוק. כעבור כמה דקות, הוא חזר עם הרוטב בקערית קטנטנה. ישראלים אחרים שיצאו איתי למשט ביקשו כמה פעמים סלט ירקות שלא היה בבופה של ארוחת הבוקר ובכל פעם, הם קיבלו את המנה מהמלצר עם חיוך רחב על הפנים.

באונייה ישנם 12 ברים וטרקלינים, עם כל האלכוהול שאתם מסוגלים להעלות על הדעת. בכל רגע נתון היו במקום 2-3 ברמנים במשמרת, שיודעים היטב את מלאכת הערבוב – ואני יודע כי בדקתי. איש חכם אמר לי לפני המשט: "הטריק עם קרוזים, הוא לשתות בלי הפסקה" ואכן, כך עשיתי. ביום הראשון על האונייה שתיתי בעיקר מוחיטו. עד מהרה, החלטתי לאתגר את הברמנים עם משקאות קצת יותר מורכבים. פתחתי רשימה של 50 הקוקטיילים הפופולריים בעולם ויצאתי לדרך. "תעשה לי מרגריטה", קיבלתי מרגריטה. "תעשה לי נגרוני", קיבלתי נגרוני. "תעשה לי אולד פאשן", קיבלתי אולד פאשן. החלטתי להעלות את דרגת הקושי. "תעשה לי וויסקי סאוור", קיבלתי. "תעשה לי קומסופוליטן", גם אותו קיבלתי. לקחתי נשימה עמוקה. "תעשה לי מנהטן", קיבלתי גם קיבלתי. עליתי דרגת קושי נוספת. "תעשה לי סבן אנד סבן", קיבלתי. "תעשה לי מרטיני", אמרתי. "מג'ין או מוודקה", שאל הברמן. "וודקה", עניתי. "מעורבב", הוא שאל. "כמובן", השבתי. "עם זית או עם טוויסט?", שאל הברמן. "ברור שזית", עניתי. וקיבלתי.

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
גם החדר הכי פשוט הוא סוויטה | צילום: באדיבות MSC

אקספלורה MSC (צילום: גיא רייט)
הנוף מהמרפסת | צילום: גיא רייט

נמשיך. ב-Explora I, ישנו מרכז ספא עם ג'קוזי מים מלוחים, סאונה, חדר אדים, חדר מלח ומקלחות קרות עם פונקציות שונות. במהלך השיט יצא לי להתנסות בסאונה ובמקלחות הקרות, שם הפעלתי את פונקציית ה-Cold Blade (תרגום: להב קר) – שזה בעצם זרם רחב וחזק של מים קרים שמשפריץ לך על הגב. אם זה נשמע לכם כמו עינוי, אז זה פחות או יותר נכון. אני מודה שלא כל כך הבנתי מה המטרה של זה, אבל העיקר שאנשים אחרים שהיו איתי בסאונה נהנו לראות אותי סובל. במקום תוכלו גם להזמין עיסויים בתיאום מראש.

ברחבי האונייה ישנן 4 בריכות שחייה – כולן למעשה נמצאות תחת כיפת השמיים ואחת מהן יכולה להיות מקורה בשעת הצורך. ישנן גם תריסר בריכות ג'קוזי ברחבי המפלסים העליונים של האונייה ולצידן, עשרות מיטות שיזוף וקבנות (Cabana: מיטות מקורות) עם מגבות לשימוש אישי. במפלס 12 ישנו מסלול ריצה שאורכו קצת יותר מ-400 מטרים ובמפלס 14, מתקני כושר באוויר הפתוח, מגרש פיקלבול (Pickleball) ומגרש כדורסל. מעטים הדברים שמשתווים לריצת בוקר, לאור הזריחה, כשאתה מפליג על אוניה בים האדריאטי – ואני אומר את זה מניסיון. ישנו גם חדר כושר, אך בעוונותיי לא יצא לי להשתמש בו.

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
באונייה 6 מסעדות עם אוכל מעולה | צילום: באדיבות MSC
אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
אחד מ-12 הברים | צילום: באדיבות MSC
אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
הבריכה החיצונית עם גג נסגר | צילום: באדיבות MSC

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
בריכה פנימית | צילום: באדיבות MSC

 

 לא כמו כולם

על הנייר, ובעיקר לאנשים שכבר היו על קרוז או שניים בחייהם, ה-Explora I אולי נשמעת כמו רוב המשטים שיש היום בשוק. אולם, השוני העיקרי הוא בפרטים הקטנים. בעובדה שעל כל 5 נוסעים יש 4 אנשי צוות שידאגו לכל מה שאתם צריכים. האונייה מובדלת מאחרות גם בכך שהיא מקפידה על קיימות ולא מגישה אוכל או שתייה בכלי פלסטיק. יום אחד שמעתי את אחת הנוסעות מעירה על כך שאנחנו יצאנו לדרך בשיא הקיץ ובזמן שברוב הקרוזים היינו מחכים בתור עם צלחות קרטון, עם עוד 20 אנשים, בשביל כמה פנקייקים, כאן אנחנו נחכה במקרה הכי גרוע עם עוד 3 אנשים – והאוכל יוגש בצלחות קרמיות. השוני הוא בתחושה שאתה לא נמצא באונייה עמוסה באנשים. שאם תחפש ג'קוזי לשבת בו לבד, אתה כנראה תמצא שלושה. שאם תזמין אוכל לסוויטה בשעות העומס, במקרה הכי גרוע הוא יגיע תוך 25 דקות. שתקבל יחס אישי ואדיב מאנשי הצוות, מסטייסי המארחת ועד לאלן הברמן. אפילו הקפטן של האונייה יגיד לך שלום כשהוא יעבור מולך.

יש הרבה דברים טובים שאפשר לכתוב על ה-Explora I, אבל חשוב גם לדבר על הפילים שבחדר. ראשית כל וחשוב מאוד, האונייה היא ממלכה, אבל פחות לילדים. יש במקום את ה-Nautilus Club, שזה מועדון לילדים עם קונסולות משחקים, שולחן כדורגל, פינת יצירה ואפילו מטפלת שתשמור עליהם, אך לא הרבה מעבר. אין הפעלות מיוחדות, אין מגלשות מים ואין ג'ימבורי.

אקספלורה MSC (צילום: באדיבות MSC)
חדר הכושר | צילום: באדיבות MSC

שנית, העלות. כרטיס ל-Explora I הוא יקר, ואפילו מאוד. מחיר לשבוע מתחיל ב-3,800 אירו לאדם בסוויטה זוגית. ילד עד גיל 18 משלמים 50 אחוזים ממחיר מבוגר. בחודש נובמבר הקרוב, תצא הפלגה של 10 לילות לאיים הקנריים במחיר מבצע של 3,900 אירו. באיים הקאריביים ניתן למצוא הפלגות עם מחיר התחלתי של 2,800 אירו לאדם ל 6 לילות. המחיר כולל מיסים ודמי שירות, אבל לא את הטיסות. כאמור, ה-Value של ההפלגה הוא מטורף והיה מפנק ברמות, אבל איך אומרים: תעשו את החישוב. 

משט על ה-Explora I יהיה אחת החוויות הכי טובות שיהיו לכם בחיים – זאת בהנחה שתצליחו להרשות אותה לעצמכם.

* הכתב היה אורח של חברת אקספלורה