במשך שנים נוסעים בטיסות התעצבנו על חברות התעופה, במיוחד על חברות הלואו קוסט שנכנסו בסערה לחיינו, בעיקר על כך שהמושבים בטיסה הולכים ומתכווצים עם הזמן, זאת במטרה להכניס יותר נוסעים לכל מטוס. בנוסף, על כל שינוי או שידרוג הכי קטן, צריך להוסיף היום כסף. אחרי זה הזעם הופנה על כך שכל מזוודה גדולה שהולכת לבטן המטוס עולה הרבה מאוד כסף. זוכרים שפעם זה אחרת ופשוט טסנו בלי אותיות קטנות?
ככל שהזמן חלף, נראה שרובינו התרגלנו למודל החדש שהגיע גם לחברות התעופה ה"רגילות" וזה איפשר להפנות את הזעם כלפי חברות התעופה לדבר החדש – מזוודות הטרולי. התופעה זכתה למונח "זעם המזוודות" (luggage rage) והיא מדברת על כך שכבר קשה לטוס היום לחו"ל רק עם מזוודה קטנה, המזוודה היחידה שחברות התעופה לא נגעו בה עד היום, ולא מעט מאיתנו כבר התרגלנו לארוז יעיל גם לטיולים ארוכים.
> זה מה שאנשים עושים כדי לתפוס מקום לטרולי במטוס
> שווה לדעת: 25 שאלות ממש מעניינות על מטוסים
הקושי החדש יוצרות חברות התעופה בא לידי ביטוי בכך שלא מעט מהן החלו לגבות תשלום גם על הטרולי, חברות אחרות מחייבות לשלוח גם את המזוודה הקטנה לבטן המטוס בגלל שכבר אין מקום בתאים. בנוסף, הגודל והמשקל המותרים של הטרולי הולכים ומצטמצמים עם הזמן. הנוסעים מבינים שגם בתחום הזה הם בדרך להפסיד מול חברות התעופה, וזה מה שגורר לא מעט כעס.
התקפי הזעם של הנוסעים סביב נושאים הקשורים לטרולי הופכים להיות נפוצים מסביב לעולם. אם זה נוסעים שמגלים שבגלל הגלגלים המזוודה שלהם חורגת בגודל המותר ושוברים אותם, או עם זה נוסעים שגילו שהמשקל חורג בחצי קילו ונדרשו לשלם סכום של מזוודה גדולה בעקבות כך.
מומחי נסיעות ממליצים לנוסעים לא לקחת סיכון עם הטרולי ולארוז מעט גם במזוודה הקטנה על מנת שלא לחרוג במשקל. המלצה נוספת היא להתחיל לעבור לטוס עם תיקי גב אותם לא שוקלים. לאחרונה החלו לצוץ גרסאות חדשות לתיק גב קומפקטיים שבהם ניתן לארוז לא מעט ציוד ולסחוב אותו על הגב.
כך או כך, נראה שחברות התעופה כבר שינו את התחום האחרון שבו לא נגעו עד היום. כעת רק נשאר לחכות ולראות מה יהיה הדבר הבא שיעבור מהפך בטיסות ונצטרך לשלם עליו. בעבר מנכ"ל ריינאייר אמר שיגבה כסף על שימוש בשירותים במטוס, וככל שהזמן עובר נראה שזה יכול להיות תסריט סביר לחלוטין.