המרדף אחרי מציאת המושב הכי טוב בטיסה (במחלקת תיירים כמובן) לא עוצר לרגע. חלק טוענים שעדיף לשבת מקדימה, כי משם מתחיל השירות, אחרים יגידו שכדאי לבחור את השורות האחוריות כי שם נשאר יותר מקום לטרולי. חלק מעדיפים את החלון כי הוא יותר נוח לשינה וחלק את המעבר, כי יש יותר מרווח לרגליים ונוחות ביציאה לשירותים כשצריך.
> 25 שאלות לא חשובות אבל מאוד מעניינות על מטוסים
לא משנה לאיזו אסכולה אתם משתייכים, נראה שהתגלית החדשה בנוגע למושבים בחברות הלואו קוסט יפתיע ויעזור גם לכם. כך, מספר חוקרים בקבוצת הצרכנות Which? מצאו שבלא מעט מטוסים של חברות הלואו קוסט כמו איזי ג'ט וריינאייר, המרווחת לגליים בשורות בצד ימין (מושבים D, E ו-Fׂ) הוא גדול יותר בכ-1 ס"מ לעומת השורות בצד שמאל של המטוס (מושבים A,B, ו-C).
איך זה יכול להיות? בגלל חלוקת השורות בחלק מהמטוסים והעובדה שיש מטוסים ששורה מספר 1 נמצאת רק משמאל, נוצר רווח גדול יותר לכל השורות מימין, במספרים 3-15, במטוסים מסוג בואינג 737. הנה למשל מפרט המרווח לרגליים במטוס של חברת ריינאייר מדגם 737-800, בו יש הבדל של חצי אינץ' בין השורות מימין לשמאל. אפשר לראות שהחל משורה 18, אחרי יציאות החירום, ועד לסוף המטוס, הרווח חוזר להיות אותו הדבר בשני הצדדים:
ואיך ניתן לגלות זאת בעצמכם? מכניסים את היעד ואת תאריכי ההמראה ל-Google Flights כדי לגלות את סוג המטוס והחברה שבה יש את הטיסה. לאחר מכן מכניסים את הפרטים לאתר AeroLopa, שמראה את פריסת המושבים בכל הקווים שיש, כדי לחשוף את המרווחים השונים בין השורות. בין השאר מופיע שם מה המרווח לרגליים בכל שורה במטוס, בחלוקה בין ימין לשמאל (אם יש הבדל בין השניים).