בני זוג שנחתו לפנות בוקר בנתב"ג לאחר חופשה בחו"ל נסעו במונית חזרה לביתם שבתל אביב. אך למרות שהחוק מורה על הנהג להפעיל מונה, הוא סירב ובמקום התפתח ויכוח בו הנהג איים על בני הזוג כי יפעיל מונה אך ייסע לאט בכוונה וכך הם ישלמו אפילו יותר.
"נהג המונית הציב לנו אולטימטום", מספר ל-mako ניר (שם בדוי) שגם תיעד את התקרית, "או שתשלמו 180 שקל לתל אביב (במקום 100-120 בערך) או שאני אסע בכוונה 50 קמ"ש כל הדרך וייקח לכם שעתיים להגיע לתל אביב".
בטרם עלו למונית הדגישה סדרנית המוניות בפניהם ובפני נהג המונית לשלם רק על פי המונה, אבל זה לא ממש עניין אותו. בסוף הוא באמת נסע ממש ממש לאט, האט בכוונה לפני רמזורים והצליח להגיע בקושי ל-132 שקל. "לדעתי הוא גם הוסיף לנו כמה שקלים על 'הזמנה טלפונית' שכמובן לא הייתה", מוסיף ניר.
בני הזוג צילמו את הוויכוח עם נהג המונית ובו הם נשמעים כשהם אומרים לו שהם רשאים לבקש להפעיל מונה מאחר ומדובר במוניות מורשות. בתגובה לדברים נהג המונית נשמע אומר: "אח שלי אתה לא חייב לעלות איתי". הדברים שהנהג אומר הם לא נכונים, מאחר וכל המוניות הפועלות מנתב"ג מחויבות לעמוד באותם נהלים וחוקים אם הן מעוניינות לאסוף נוסעים מנמל התעופה, ואף נהג לא רשאי להחליט על סכום משוער על דעת עצמו.
לאחר שטענו כי המחיר גבוה מדי, נהג המונית הוריד 10 שקלים מהסכום שהציג תחילה. בני הזוג המשיכו לדרוש שיפעיל מונה, והנהג איים ואמר שיחזור אחורה לנמל התעופה, ורק שם הוא יפעיל את המונה, אך כמובן שבני הזוג לא הסכימו. בתגובה לכך נשמע הנהג כשהוא אומר להם "הנה אני אפעיל לכם מעכשיו מונה. עכשיו בוא ניסע לפי החוק, ועכשיו עד שנגיע לאחד העם תצא לכם הנשמה".
בתגובה לתלונות הנוסעים הנהג אמר בשיחה עם mako: "מדובר בשקר וכזב. המונה הופעל בתחילת הנסיעה ויש קבלה ויש הכל. אלה אנשים שמנסים להפיל את נהגי המוניות שגם ככה לא מרוויחים הרבה. הם דיברו לא יפה ופנו אליכם כי הם רצו להתלונן אבל הכל היה בסדר מההתחלה ועד הסוף. אם הם רוצים להתלונן עליי יש להם את כל הפרטים והם יכולים לפנות למי שצריך".
זו לא הפעם הראשונה שבה נוסעים מתלוננים על נהגי המוניות בנתב"ג. כך למשל בסוף חודש יוני האחרון, הייתה זו תיירת משוודיה שנחתה בנתב"ג ונאלצה לשלם 580 שקל על נסיעה מנמל התעופה לתל אביב.
התופעה מתרחשת על רקע העובדה שנהגי מוניות טוענים כי לא משתלם להם להפעיל מונה לנסיעות הקצרות, והרבה פעמים הם מפסידים על ההגעה לנתב"ג. מאז שנת 2017, כאשר בוטל ההסכם עם מוניות הדר, כל מונית רשומה רשאית לקחת נוסעים מנתב"ג. לאחר ששני הניסיונות הקודמים נכשלו, רשות שדות התעופה פרסמה בתחילת הקיץ מכרז למפעילי מוניות בנתב"ג בפעם השלישית, אך בעקבות חוסר הכדאיות הכלכלית, חברות רבות נמנעו מלגשת למכרז.
כך קורה שהנהגים פעמים רבות מסרבים להפעיל מונה והנוסעים צריכים להילחם בעצמם במחירים המופקעים שהם נדרשים לשלם. עם זאת, החוק קובע כי נהגי המוניות היוצאות מנתב"ג מחויבים להפעיל מונה ולתת קבלה לנוסעים בסוף הנסיעה. יש לציין כי בכל נסיעה שכזו, נדרשים הנוסעים לשלם 5 שקלים נוספים שדורשת רשות שדות התעופה בגין השימוש במתקניה ותחזוקה.
בתגובה למקרה הנוכחי, ברשות שדות התעופה הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד התחבורה. בקשה לתגובה נשלחה למשרד התחבורה וזו טרם התקבלה.