האורחים במלון לאונרדו קלאב שבטבריה טוענים כי בשבוע האחרון, בעת ששהו בחופשה, הנהלת המלון לא אכפה מספיק וכמתחייב את שמירת המרחק בין האורחים ולא דאגה לכך שכולם יחבשו מסיכות במרחבים הציבוריים. היו כמה אורחים שאף התקשרו כמה פעמים למשטרה אבל לא זכו לשום מענה.
בתוך כך, ערן בראשי שהתארח במלון עם משפחתו, הגדיל לעשות ופרסם פוסט בדף הפייסבוק "טיולון - מבלים עם הילדים ומדווחים מהשטח" בו ניתן לראות סרטון מטריד מהבריכה ותמונות של התקהלות ואנשים שלא עוטים מסכות. "מהרגע שנכנסנו ועד הרגע שיצאנו בית המלון היה מפוצץ!!! המולה של אנשים ללא שמירה על ריחוק חברתי .טירוף אחד גדול. לא משנה איפה היינו הייתה המולה בלובי, בחדר אוכל, בבריכה. פשוט טירוף", כתב בראשי.
לדבריו, לפחות שמונה פעמים התלונן על המצב בפני הנהלת המלון אבל לטענתו איש לא חזר אליו והתופעה רק הלכה והחמירה. בנוסף, לטענתו, חומרי החיטוי נגמרו כבר ביום הראשון ונשארו ריקים לחלוטין ולא מולאו. הארוחות היו מחולקות לשני מושבים, אבל בפועל העומס היה עדיין גדול מאוד.
דניאל, תושב דרום הארץ, שהתארח גם הוא במלון, חיזק את דבריו של בראשי וזעם על כך שבתי המלון בישראל הופכות למדגרות של קורונה לטענתו. "זו אחריות של המלון לטפל באותם אורחים שלא ממלאים אחר ההוראות ופשוט לזרוק אותם מהמלון למען יראו וייראו".
"לא ייתכן שנסכן את החיים שלנו וחיי הילדים שלנו במחלת קורונה בגלל חוסר אחריות של עובדי המלון והאורחים", זעם דניאל. "אנשים התלוננו כמה פעמים לקציני ביטחון ולהנהלה אבל לא קרה דבר. אני לא מצפה שיציבו עובד על כל אורח, אבל אם יש כאלה שלא ממלאים אחר ההנחיות, לא חובשים מסיכות בשטחים הציבוריים של המלון ולא שומרים על מרחק. האחריות לאכוף את זה היא על המלון שקיבל תו סגול ויכול להזמין שוטרים שיעיפו אותם הביתה. זו השפה שהישראלים מבינים".
גורמים במלון ציינו כי הם עושים כמיטב יכולתם לאכוף את ההנחיות כלפי האורחים ובמידת הצורך מזמינים משטרה, אבל אי אפשר להציב עובד על כל אורח וכי גם לאורחים יש אחריות.
מלאונרדו קלאב טבריה נמסר: "אנו מבינים את האחריות המוטלת על כתפנו ופועלים עפ״י הנחיות והגבלות התו הסגול. לגבי המקרה הנ"ל, נבדוק את הפרטים ונפיק לקחים בהתאם וככל שידרשו. נמשיך לארח באהבה ולהגן על בריאות הצוות והאורחים".