אתמול (ש') בשעה 22:05 המריאה טיסת LY091 של אל על לטוקיו. מדובר בטיסה השנייה של החברה ליעד, לאחר שהשיקה אותו לראשונה ביום רביעי האחרון. זמן קצר לאחר ההמראה הטייס דיווח על תקלה במדפים של המטוס, בנתב"ג התכוננו לחזרתו לנחיתה והכריזו על מצב חירום 2.
מדפי המטוס אלה משטחי היגוי שנמצאים בכנפיים, גם מלפנים וגם מאחור, ומאפשרים שינוי אווירודינמי של המטוס. למדפים הללו יש תפקיד קריטי בהמראה והנחיתה ולכן הטייסים שמו לב מהר מאוד לאחר ההמראה שמשהו לא כשורה. במצבי קיצון, תקלה במדפים יכולה לגרום למטוס למצב א-סימטרי ואף להיכנס לסחרור. בדיוק בגלל זה, הטייסים לא לקחו סיכון, על מנת לשמור על שלום הנוסעים והצוות, והחלו לחזור בהקדם לנתב"ג.
במהלך האירוע נמסר מאל על: "עקב תקלת מדפים אחרי המראה, הטיסה תחזור לנחיתה בתל אביב בדקות הקרובות. לאחר ריקון דלק מעל הים, ובכדי להקטין את משקל הנחיתה, הטיסה תנחת במהירות גבוהה מעט מהרגיל, אך ללא כל סכנה לבטיחות הנוסעים והצוות".
כאמור, לפני החזרה לנחיתה, המטוס עשה מספר סיבובים באוויר על מנת לשפוך דלק לים, היות ונחיתה עם כמות דלק גדולה, שמובילה למשקל גדול של המטוס, יכולה להיות מסוכנת. אגב, במקרים בהם יש בעיה במדפים, התרגול אומר שהנחיתה תהיה מבוצעת במהירות גבוהה מהרגיל, על מנת למנוע מצב בו המטוס יזדקר.
לפני הנחיתה, בנמל התעופה הכריזו על מצב כוננות 2. במצב כוננות זה נערכים לנחיתת חירום עקב תקלה טכנית, אך מבלי שנשקפת סכנה ממשית לנוסעים. במצב כוננות זה מתגברים את מסלול הנחיתה בצוותי כיבוי ואמבולנסים, אך לא מפסיקים את שאר ההמראות והנחיתות בשדה. אם המצב מסתבך ונשקפת סכנה לנוסעים, עוברים למצב חירום 3 במהלכו מתגברים ביותר צוותי כיבוי ואמבולנסים והפעילות התעופתית בשדה מופסקת לגמרי. אתמול, כאמור, זה לא קרה.
בשעה 23:10, כשעה לאחר ההמראה, המטוס ובו 230 נוסעים ואנשי צוות נחת בנתב"ג בשלום. לאחר כשעתיים וחצי, בשעה 01:50 התקלה תוקנה והמטוס המריא מחדש ליעדו ללא תקלות נוספות.