
" אין תשובה מוחלטת וחד משמעית לשאלה האם חברת התעופה צריכה לשפות נוסע עקב נזקים שאירעו כתוצאה משביתה", מסביר עו"ד רוטבאום המתמחה בתביעות תיירות ותעופה ומנהל פורום תביעות תעופה ותיירות במתחם פרקליטי IL. "ההגנה העיקרית עליה ינסו להתבסס חברות התעופה נשענת על טענת "הסיכול" בחוק החוזים, שקובע שבמידה והמפר (חברת התעופה במקרה זה) לא ידע בעת חתימת החוזה (רכישת הכרטיס) כי החוזה יופר, לא ניתן יהיה לחייב אותו לקיים את החוזה או לפצות את הנוסע כתוצאה מכך".
עם זאת, סעיף אחר בחוק קובע שלבית המשפט יש שיקול דעת להכריע האם יש לחייב את חברת התעופה להשיב את שווי הכרטיס לנוסע ואף לפצותו בגין נזקיו העקיפים שנגרמו עקב השביתה כגון: בית מלון ששולם מראש ולא נוצל, הפסד טיסת המשך וכן הלאה. בית המשפט במקרים אלו מונחה לפעול על פי עקרון הצדק, כלומר "אם נראה לבית המשפט צודק לעשות כן בנסיבות העניין".
אפשר גם לתבוע את ארגוני העובדים

הגורם המנחה את בית המשפט בבואו לפסוק פיצוי לנוסע הוא מאמצי חברת התעופה לצמצם את הנזק שנגרם לנוסע. כלומר, בית המשפט ייבחן האם לאחר שחברת התעופה ביטלה את הטיסה בעקבות השביתה היא נקטה בכל האמצעים הדרושים למניעת הנזק או הקטנתו? האם בעת היוודע השביתה היא נערכה לקיום טיסות באופן מיידי עם סיום השביתה? האם חברת התעופה ניסתה להעביר את הנוסעים לטיסות חלופיות עם חברות תעופה שאינן לוקחות חלק בשביתה?
"לנוסעים המודאגים אני ממליץ להמתין ולבחון את התנהלותה של חברת התעופה בעניינכם. בכל אופן, אין ספק כי טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה על ידי ערכאה גבוהה", מסכם עו"ד רוטבאום.
עו"ד אשר רוטבאום, ראש משרד עורכי הדין אשר רוטבאום ושות', המתמחים בתביעות תיירות ותעופה ומנהל פורום תביעות תעופה ותיירות במתחם פרקליטי IL
תגובות