לפני כשבעה חודשים יצאו בני משפחה, הורים ושני ילדיהם, לנופש על בסיס חצי פנסיון לחמישה ימים בבית מלון בכרתים. את החבילה רכשה המשפחה מחברת איסתא והיא שילמה עליה כ-12,000 שקל. "כשביצענו את ההזמנה ראינו שהמלון נמצא על חוף הים עם אתר נופש פעיל, אטרקציות, סופרמרקט, מסעדות ופארק מים. התלהבנו מאוד", סיפרה אם המשפחה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"כשהגענו למלון גילינו שהפעילויות במלון הסתיימו שבוע קודם לכן. בנוסף, המלון וכל האטרקציות שסביבו, כולל פארק המים, הפכו לאזורי רפאים. מצאנו את עצמנו לבד במלון ובאתר הנופש", התלוננה האם. "הנציגה שדרכה הזמנו את המלון לא אמרה לנו שנהיה לבד ושלא יהיה לנו איפה לבלות, אחרת היינו מבטלים את הנופש. נשארנו בלי תעסוקה ובלי הפעלה לילדים. היה משעמם".
לטענתה, מאחר והם שילמו עבור חבילת נופש של חצי פנסיון והמסעדות והסופרמרקט היו סגורים, היא נאלצה להגניב את ילדיה למלון אחר כדי שיאכלו ארוחת צהרים. "כדי שכולם יאכלו, הילדים שלי התחזו לילדים של האורחים במלון השני".
בכתב התביעה טענה האם שסוכנת הנסיעות לא ציינה בפניה שעונת התיירות הסתיימה שבוע לפני שטסו. לדבריה, במהלך החופשה היא פנתה לסוכנת הנסיעות שתסייע לה, אבל התברר שזו נמצאת בחו"ל.
מנגד, איסתא ציינה בכתב ההגנה שאין לה אחריות למחדל והדבר אף צוין בחוזה בין הצדדים, לכן בני המשפחה צריכים לפנות לספקים - מונה טורס. בנוסף, באיסתא טענו שגם הם קיבלו מידע מוטעה מהספק ולכן הגישה נגדם תביעד צד ג'.
במונה טורס טענו שאין להם שום אחריות למידע שהעבירה איסתא לבני המשפחה.
השופט, יובל שדמי, קבע בפסק הדין ששתי הנתבעות אחראיות למחדלים בחלקים כאלה ואחרים, ועליהן לפצות את בני המשפחה בסכום של 3,400 שקל, שכן חובתם היתה להזהיר את בני המשפחה שיצאו לנופש.