ב-1.2 חברת האולטרה- לואו קוסט - ריינאייר, חזרה לנתב"ג אחרי שלא פעלה מהארץ מספר חודשים. החזרה שלה היתה מבורכת היות והיא פתחה קווים ליעדים כמו וינה, מילאנו, מארסיי ועוד, במחירים מאוד נמוכים שיכלו להשפיע על המחירים של כל הטיסות מהארץ.
> אלה חברות התעופה שחוזרות בקרוב לארץ
כעבור מספר ימים החברה הודיעה שהיא חוזרת בה ומבטלת את כל הטיסות שלה, החל ממחר, בחודשים מרץ-אפריל. מדובר בהחלטה לא שיגרתית, היות והחזרה היתה כרוכה בלא מעט אופרצייה ובירוקרטיה, והביטול תוך ימים ספורים איננו דבר שיגרתי. הסיבה לכך התבררה מאוד מהר: היות וטרמינל 1 לא פעיל, כל הטיסות כיום ממריאות מטרמינל 3, וריינאייר נדרשה לשלם את סכום התפעול של הטרמינל היקר יותר. חברת הלואו קוסט מצדה דרשה לשלם מחיר נמוך כפי שהיתה ריגלה אליו מטרמינל 1, בטענה שלא היא זו שבחרה לפעול מטרמינל 3. ההבדל במחיר הוא של כ-15 דולר לנוסע.
במשרד התחבורה ניסו למצוא פתרון מהיר על מנת לסיים את הפלונטר ובהתחלה הודיעו שיציעו לריינאייר מחירים נמוכים והיה נראה שהמשבר בדרך להיגמר. אך אז הבינו שבלתי אפשרי לעשות זאת, היות שכל שאר החברות יכולות לטעון שגם הן רוצות מחיר מוזל בגלל המצב ואי אפשר לעשות איפה ואיפה. נכון לעכשיו, הפתרון לא נראה באופק ואחת החברות הכי חשובות בנתב"ג תשהה החל ממחר את הטיסות שלה.
ברשות שדות התעופה מסרו בזמנו: "מפרוץ המלחמה, ועל רקע הירידה החדה בהיקפי הפעילות בנתב"ג וצרכי הביטחון, טרמינל 1 נסגר. כל הטיסות הבינלאומיות והפנים ארציות לאילת עברו לטרמינל 3. בהיקף הנוסעים הנוכחי אין הצדקה כלכלית להפעלת שני טרמינלים. טרמינל 1 יחזור לפעילות בהתאם לגידול בהיקף הנוסעים. טיסות היוצאות מטרמינל 3 מחויבות במסי נמל בהתאם. כל חברות התעופה, ובכלל זה ריינאייר, היו מודעות לכך טרם חזרת פעילותן".
אדי ווילסון, מנכ"ל החברה, אמר בראיון ל-RTE ש"עבדנו קשה עם הממשלה הישראלית ונמל התעופה בן גוריון כדי להחזיר את הטיסות עם התעריפים הנמוכים שלנו ב-1 בפברואר".
"מבחינתנו זה בסדר שיעבירו אותנו לטוס דרך טרמינל 3 בגלל הירידה הגדולה בתנועה מ/אל תל אביב, אבל זה צריך להיעשות במחירי טרמינל 1 שהיה מוסכם עלינו, אמר ווילסון." ריינאייר מעוניינת לתמוך בהתאוששות הנסיעות האוויריות מ/אל ישראל, אבל אנחנו לא יכולים לבקש מהנוסעים שלנו לשלם תעריפים גבוהים יותר".