זו כבר תופעה: אחרי שמשפחה שהגיעה לשדה שלוש שעות לפני הטיסה גילתה שהמטוס המריא בלעדיהם, וקבוצה אחרת של ישראלים גילתה שטיסת ההמשך לא חיכתה להם , התרחש מקרה נוסף ומרגיז בו הטיסה יוצאת בלי כל הנוסעים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
בני זוג מירושלים הזמינו לפני מספר חודשים חבילת נופש לבורגס, בולגריה, הכוללת טיסה, העברות ובית מלון. שלושה ימים לפני הטיסה בני הזוג התקשרו לחברת הנסיעות לוודא שהטיסה יוצאת ביום ובשעה שנקבעה ומופיעה על גבי הכרטיסים. נציגת החברה אכן אישרה שאין שינוי במועד הטיסה.
"אמרו לנו שהטיסה תצא במועד ובזמן שמופיע על גבי הכרטיסים שרכשנו, אז היינו רגועים שהכול בסדר ואין מה לחשוש", טענו בני הזוג.
בפועל, הדברים נראו אחרת. ביום הטיסה הגיעו השניים לנתב"ג כשלוש שעות לפני ההמראה לבורגס שהיתה צפויה להיות ב-14:50 וגילו שם שהטיסה הוקדמה מבלי שחברת הנסיעות עדכנה אותם בכלל.
"התברר לנו שהטיסה הוקדמה בלי שעדכנו אותנו בחברת הנסיעות. מיד התקשרתי אליהם ונציג של החברה טען בפני שעל פי המידע שלהם במחשבים הטיסה אמורה להמריא בשעה 14:50 ואין שינוי", ציין בן הזוג. "אחרי שהסברתי לנציג החברה שהטיסה הוקדמה, הוא אמר לי שגם הם לא ידעו על כך אחרת היו מעדכנים אותנו בזמן אמת".
בעקבות המקרה, בני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נגד חברת הנסיעות וספק הטיסות שעובד עמה ולא עדכן אותה על הקדמת הטיסה. לטענתם, הם נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים על חשבונם לוורנה, ולקחת מונית משדה התעופה למלון מה שגרם להם לאבד יום מהנופש שלהם. "הגענו למלון עייפים מאוד ולא יצאנו לבלות באותו ערב", טענו בני הזוג בתביעה שהגישו.
חברת הנסיעות טענה מנגד כי האחריות לכל המחדל הזה היא על הספק שלא עדכן אותה בהקדמת הטיסה.
הרשמת הבכירה, אביגל ון-קרפלד, שדנה בתביעה, פסקה שהאחריות למחדל רובצת לפתחו של הספק שכן לו היה שולח הודעה לחברת הנסיעות על הקדמת הטיסה וכרטיסי טיסה חדשים לתובעים לה היה מתרחש המחדל. היא חייבה אותו לשלם לבני הזוג פיצוי של 3,000 שקל ודחתה את התביעה נגד חברת הנסיעות.