אתר האינטרנט של מלון Near the kotel מציע לדייריו חוויה מוצלחת. המלון נקי, מאובזר, המיקום מצוין – רק לפתוח חלון ולהשקיף על חומות העיר העתיקה. "זאת פשוט בדיחה אחת גדולה. אין נוף לכותל, הכל לא נקי, הסדינים מלוכלכים, זה שקר גדול". אומר אנתוני, תייר מצרפת שהזמין חדר במלון באמצעות אתר האינטרנט, שילם מראש 600 אירו לתשעה לילות ואין לו כסף נוסף בשביל לעבור למלון אחר. "אתה מגיע, שמח לבוא לישראל ואז אתה מגלה את זה", אומר אנתוני.
התיירים המסכנים מגיעים אל הכתובת, אין שלט ואין קבלה, הם מתקשרים למספר שמופיע על ההזמנה, מקבלים הנחיה להוציא את המפתח מתיבת הדואר ואז- הטלפון מתנתק, אין עם מי לדבר. "בימי שישי, כשמגיעים תיירים, אנשים נכנסים, מזדעזעים. באים, מבקשים מאחי שהוא גר פה חומרי ניקוי", אומר אדם שעובד בקרבת המלון. "כשנכנסתי לא האמנתי מה שאני רואה", אומרת צילה, תיירת מצרפת. "מצאנו סדינים מלוכלכים עם שערות, מגבות מסריחות, ושילמנו 170 אירו על שתי לילות".
"עבירה פלילית שהעונש עליה הוא שנת מאסר"
אבל אם חשבתם שכל בעל צימר או מלון יכול לעשות מה שהוא עם העסק הפרטי שלו, כדאי שתדעו שמדבור בעבירה של ממש שיכולה להסתיים בבית הכלא. "יש תופעה בלתי נסבלת של מכירת אשליות לתיירים מחו"ל ולתיירים ישראלים", אומר אהוד פלד, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "הפער האדיר בין מה שרואים באינטרנט לבין מה שקורה בשטח זו פשוט אשליה ברמה הפלילית, עבירה פלילית שהעונש עליה הוא עד שנת מאסר".
כשניסינו להתקשר למספר הטלפון שמופיע על טופס ההזמנה נאמר לנו שמדובר בטעות והכחישו כל קשר למלון. ניסיונות נוספים לאתר אנשים אחרים שקשורים למלון עלו בתוהו. אומרים שהתיירים הם השגרירים שלנו בתפוצות, שההנאה שלהם תביא עוד תיירים, אבל לפחות במקרה הזה – אין הרבה סיכוי שזה יקרה.
גם אתם הגעתם למלון או לצימר בארץ והרגשתם שמרמים אתכם? ספרו לנו על זה! כתבו לנו לכתובת המייל info@mako.co.il