כחלק מהניסיון למנוע את כניסת המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה לישראל, התקבלה ביום ראשון החלטה בקבינט הקורונה כי כל הנוסעים מבריטניה ישלחו לבידוד של שבועיים במלונית. ההחלטה התקבלה כאשר כמה מטוסים נמצאים באוויר בדרכם לישראל וחלק מהנוסעים לא קיבלו את המעבר מנתב"ג למלונית ברוח טובה.
"בחלק מהחדרים יש שמיכות מוכתמות, מקלחות מלוכלכות, מנות אוכל קטנות, ארוחת צהרים בלתי אכילה, מחסור בנייר טואלט וסבונים, הם רק מקצת הליקויים החמורים שבהם נתקלו הנוסעים", קבל ברק אליאב, אחד הנוסעים ששוהה במלונית. "חטפנו אותנו מנתב"ג למלונית קורונה וזרקנו אותנו למלונית בתנאים גרועים מאוד. האוכל בלתי אכיל ובמנות קטנות מאוד. אנשים קיבלו את ארוחת הבוקר בשעה 11.30, 12.00. כמה מלפפונים, עגבנייה, גבינה, תפוח, לחמנייה וטונה כאילו שאנחנו אסירים בכלא. שעה אחרי ארוחת הצהרים אני קיבלתי חמגשית פתוחה. בלי שום קשר, האוכל היה לא אכיל. מה שקרה פה זו שערורייה, אפילו המלון לא היה ערוך לקבל אותנו".
אליאב, 42, תושב חדרה, עובד בהובלות ומעצב גרפי, ביקר חברים בלונדון ולא האמין שכשיחזור הוא יישלח למלונית. "אם היו אומרים לי לפני העלייה למטוס שישלחו אותי למלונית קורונה הייתי נשאר בלונדון ולא חוזר לארץ", הוא זועם, "וכמוני היו רבים על הטיסה שהיו מעדיפים להישאר ולא לעלות לטיסה לישראל".
לדבריו, כאשר הגיע למלון הם גילו שהחדרים מלוכלכים, לא עברו חיטוי, לא היו סבונים ולא נייר טואלט. "הכול התנהל כמו שוק. לא היו ערוכים לקבל אותנו בכלל. בחדר שלי היו קליפות של גרעינים ועובש במקלחת. במקום לנחות מהטיסה ולנוח מהטרטורים שעברתי, לקחתי בקבוק אקונומיקה ובמשך חמש שעות ניקיתי את החדר. גם המצעים לא היו נקיים במיוחד, כשפניתי לפיקוד העורף בנוגע לרמת האוכל הירודה והחדרים המלוכלכים הפנו אותי למלון ולהיפך. שיחקו איתנו כמו פינג פונג".
בנוסף, חלק מהנוסעים גילה שקיבל שמיכות מלוכלכות ומוכתמות עם שרידי שמן ואוכל. "בבוקר התעוררתי וראיתי שהשמיכה מוכתמת בנוזל שנראה כמו דם. זה מחריד", זעם אחד האורחים במלונית. "בושה וחרפה למדינת ישראל על מה שעשו לנו. מילא חטפתם אותנו מנתב"ג אפילו מלון ראוי למגורי בני אדם לא נתנו לנו".
כמה מהנוסעים השוהים במלון מתכננים לעשות מרד ולברוח מהמקום. "אנחנו לא מתכוונים להישאר במקום הנורא הזה. אין פה שמירה. אם לא ינקו את החדרים ורמת האוכל לא תשתפר אנחנו בורחים מכאן עם המזוודות גם במחיר קנס של 5,000 שקל. אין לנו בגדים והלבשה תחתונה להחלפה. אין פה שירותי כביסה", הזהירו הנוסעים. "התנהגו אלינו בצורה מגעילה וזה ממשיך גם במלון לא רק בנתב"ג".