כ-200 נוסעים של חברת 'אל על' קיבלו ביום שלישי (7.5) בלילה הודעה שהטיסה שלהם התבטלה. בהודעה גם נכתב שנכון לרגע זה אין טיסה חלופית, מה שגרם ללא מעט מהנוסעים להישאר חסרי אונים באותו הרגע.
בתוך כך, נוסעים שפנו לחברת איסתא, דרכה הזמינו את חבילת הנופש, קיבלו תשובה שכרגע עליהם להמתין לטיסה חלופית ב-12.5, חמישה ימים אחרי המועד המקורי, או לשלם על טיסה חלופית בעצמם ולהמתין להחזר כספי תוך 60 ימים.
מאותו הלילה ניסו למצוא לנוסעים פתרונות שונים, ואכן חלקם חזרו לארץ כבר בבוקר למחרת על טיסה אחרת של אל על או בטיסות של חברות אחרות, אך היו גם כאלה שנשארו בטביליסי עד היום (ה'), יותר מיומיים מאז הטיסה המקורית.
"כל ההתנהלות היתה בושה וחרפה, יש פה אנשים וילדים שלא מרגישים טוב וחייבים לחזור לארץ לקבלת טיפול רפואי", אמרה אחת הנוסעות שחזרה רק היום בבוקר לארץ. "נוסעים שהיו אמורים לחזור לעבודה נתקעו. הרגשנו שזרקו אותנו בבית מלון לשבור את הראש איך לחזור לישראל".
דרור, נוסע נוסף, שנאמר לו לרכוש כרטיסי טיסה על חשבונו ולאחר מכן לקבל החזר, טען: "למה אני צריך לחפש טיסות חזרה לארץ ולטוס על חשבוני ולחכות שיחזירו לי כסף. זה לא הדרך להתנהג עם נוסעים שטיסתם בוטלה באמצע הלילה. הגענו לשדה בזמן, המתנו להמראה ורק אז אמרו לנו שיש בעיה במטוס".
מאיסתא נמסר: "אנו חברת נסיעות ולא חברת התעופה. פנינו לחברת אל על למצוא ללקוחה פיתרון אך לא נמצאו מקומות זמינים לפני ה-12.5 כאשר תאריך החזרה המקורי של הלקוחה היה 7.5. הצענו לה לקחת טיסות חלופיות עם חברות תעופה אחרות ולסייע לה לדרוש מאל על את ההחזר הכספי. הזמנה אחת טסה היום לישראל ב-1:40 בלילה, 2 הזמנות טסו היום בבוקר ב-11:00 ועוד 2 הזמנות קיבלו טיסה של ארקיע. השירות והסיוע ללקוחותינו תמיד לפני הכל".
תגובת אל על: "בשל תקלה טכנית לא צפויה, לצערנו נאלצנו לבטל את טיסת סאן דור מטביליסי לתל אביב ביום שלישי האחרון. כלל הנוסעים טופלו ע"י צוותי הקרקע של אל על בטביליסי, הועברו לבתי מלון ותואמו להם טיסות חלופיות בהקדם, בהתאם לבקשתם ולזמינות המקומות. אל על מציבה בראש סדר העדיפויות את בטיחות הנוסעים וביטחונם, אנו מתנצלים על אי הנוחות".