נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לדובאי לחודשי הקיץ עם חברת 'ישראייר' קיבלו לאחרונה הודעה על כך שהחברה ביטלה הקו לתקופה הקרובה, במהלך החודשים החמים.
בעקבות כך, הוגשה השבוע בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לקבל פיצוי של מעל 2.5 מיליון שקל. בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד רון סולן נטען, כי אחד הנוסעים רכש חמישה כרטיסי טיסה לתאריך ה-23 באוגוסט, מדובאי לתל אביב, לו ולבני משפחתו, ושילם עליהם 1,075 דולר. לפני כמה שבועות ת' קיבל הודעה שהחברה ביטלה את הטיסות לדובאי בקיץ.
"רכשתי את הכרטיסים כמה חודשים מראש והיה חשוב לי לטוס בחברה ישראלית", אומר ת', שהגיש את התביעה. "לפני כמה שבועות קיבלתי הודעה שהחברה ביטלה את הטיסות לדובאי במהלך הקיץ ושהיא תחזיר לי את הכסף. אבל על החברה להציע לי כרטיסים חלופים למועדים שקניתי, כעת הכרטיסים עולים הרבה יותר כסף".
ההחזר הכספי לא סיפק את ת', שפנה ישירות למנכ"ל החברה ודרש ממנו הסברים, מדוע הטיסה בוטלה ללא שום סיבה ולא הוצאו לו כרטיסי טיסה חלופיים. בשיחה ביניהם נאמר ל-ת' שהחברה ביטלה את הטיסות חודשיים מראש בגלל חוסר בביקושים ועל פי חוק הגנת הצרכן מותר לבטל עד שבועיים מראש, ללא פיצוי.
כאמור, בכתב התביעה טוען ת' כי על חברת ישראייר היה לדאוג לו ולבני משפחתו לטיסה חלופית וההחזר הכספי אינה פוטר אותה מבחינת החוק. "אני פניתי לחברה במטרה למצוא כרטיסי טיסה חלופיים, אך לא סייעו לי, מכאן שאני אצטרך למרבית האבסורד לרכוש כרטיסי טיסה חדשים ויקרים יותר, אם אמצא כאלה, אותו תאריך", ציין ת'.
לדבריו, על מנת לקנות היום 5 כרטיסי טיסה חדשים, כפי שקנה במקור, יש להוסיף כ-1,026 דולר, כך שישלם פי 2 ממה שתכנן. הוא טוען שבעקבות כך החברה הפרה את חובתה כלפי הלקוחות. הוא מעריך את הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתנהלות החברה בסכום של מעל 4,000 שקל.
"אם ידעתי מראש שלא תטוסו בקיץ לדובאי, למה מכרתם כרטיסי טיסה לנוסעים?", תהה ת'.
מישראייר נמסר: "הבקשה הייצוגית טרם הומצאה לנו כדין. לכשתומצא הבקשה נגיב לדברים באופן מסודר בבית המשפט".