במקרה שהתרחש לפני כשנה, בני זוג ממרכז הארץ, הזמינו חבילת נופש במלון היוקרתי 'ישרוטל ים המלח'. כשהגיעו למלון, הופתעו לגלות שכמה מעובדי המלון חלו בקורונה ואיש לא טרח לעדכן אותם בכך.
"הגענו למלון ואז נודע לנו שכמה עובדים חלו בקורונה. נלחצנו מאוד והלכנו לעשות בדיקות כדי לבדוק שלא נדבקנו. הכנסנו את עצמנו לבידוד עצמי. הנהלת המלון או מי מטעמה לא טרח לעדכן אותנו", טענו בני הזוג.
בעקבות האירועים, החליט הזוג להגיש תביעה נגד רשת 'ישרוטל', לבית משפט השלום בתל אביב, כשהם דרשו פיצוי של 80 אלף שקל.
לטענתם, על המלון היה לעדכן אותם ולא לגרום להם לעוגמת נפש וללחץ נפשי קשה, שנגרם להם מהמחשבה שייתכן ונדבקו בנגיף. לדבריהם, המלון הוגדר באותו זמן כ'אי ירוק'. מתברר כי רק שני עובדים נמצאו מאומתים לקורונה.
"רק מהתקשורת למדנו שכמה עובדים במלון חלו בקורונה. זה קרה כשהיינו בדרך הביתה" טענו בני הזוג, "אם היו מודיעים לנו מראש לא היינו מגיעים לנפוש במלון. הייתה פה רשלנות של המלון וזה העמיד אותנו בסכנת חיים של ממש בגלל שאנחנו בקבוצת הסיכון ויכולנו להידבק בנגיף".
כתגובה לתביעה, הגישה רשת ישרוטל כתב הגנה בו ביקשה לדחות על הסף את התביעה בנימוק שהיא קנטרנית ונעדרת כל ביסוס עובדתי ומשפטי. זאת לאור העובדה כי לא נשקפה לתובעים כל סכנה להידבק מהנגיף, שכן הם לא באו במגע עם אותם עובדים. עוד טענה הרשת, כי משרד הבריאות לא הנחה אותה לסגור את המלון או לפנות את האורחים.
השופט עדי הדר, שדן בתביעה, פסק כי המלון נהג כראוי שלא הפיץ את המידע אודות עובדיו שחלו בקורונה, מאחר והאחריות על כך מוטלת על משרד הבריאות, שאם היה מוצא לנכון היה מוציא אזהרה בעניין.
השופט דחה את התביעה על הסף וחייב את התובעים לשלם למלון הוצאות משפט בסכום של 15 אלף שקלים. "אילולא המדינה לקחה על עצמה ניהול ההתמודדות עם הקורונה, ייתכן וניתן היה להביא בחשבון שהיה על המלון ליידע את התובעים בדבר הסיכון האפשרי לבריאותם, כדי שהם יקבלו החלטה אם לקחת את הסיכון אם לאו", הדגיש השופט בפסק הדין.
לדבריו, לאור הנסיבות המיוחדות להתמודדות עם הנגיף, האחריות עברה לכתפיה של המדינה והיא זו שמוסמכת לקבל החלטות בעניין אזהרת האורחים ופינוי המלון.