היום (ב') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-58,700 נוסעים ב-345 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מדובר בעלייה לעומת אתמול, אז עברו בשדה כ-55 אלף נוסעים בסך הכל. בשעה 4:00 בבוקר, אף נרשמו תורים קצרים בעמדות הצ'ק אין.

בשורה משמח נוספת היא חזרתה של חברת אתיופיאן איירליינס לארץ. מדובר בחברת התעופה הראשונה שביטלה את הטיסות לארץ בגלל המצב, וכעת חזרה לפעול באופן רגיל. לחברה יש חשיבות, היות והיא אחת היחידות שמחברות כרגע את ישראל מזרחה (ביחד עם פליי דובאי ואל על לתאילנד), ומאפשרת לבצע קונקשן לשלל יעדים דרך אדיס אבבה. החברה הודיעה שתחזור ב-4.8 ואכן עשתה זאת.

אתמול (א'), שרת התחבורה, מירי רגב, הודיעה שהחל מה-6.8, יפעלו טיסות מוגברות מאתונה ולרנקה לארץ בעזרת חיל האוויר וחברות תעופה מסחריות. "טוסו, תיהנו, אך קחו בחשבון שאולי יקח לכם זמן לחזור לארץ", אמרה רגב. "צריך לדעת שיש סיכון לטוס לחו"ל בזמן מלחמה". השלב הבא על פי השרה יהיה הפעלת שאטלים ימיים במידת הצורך. "כרגע אנחנו מבינים שיש 3,000 ישראלים שרוצים לחזור לארץ, אם נבין שמדובר ביותר, נפעיל גם הפלגות".

בנוסף, עדיין ישנן לא מעט חברות זרות שטסות לארץ, כולל  החברות הישראליות. בתוך כך, מרבית החברות שביטלו את הטיסות שלהן לישראל עשו זאת עד ה-7.8 או עד ה-8.8 נכון לרגע זה, והמבחן האמיתי יצטרך להיות בימים אלה, אז נבין האם כמו אתיופיאן יחזרו לנחות כאן חברות נוספות, או שהן יאריכו את הביטולים שלהן לתאריך רחוק יותר.

נתב"ג הבוקר (צילום: לירון אבנר)
נתב"ג הבוקר | צילום: לירון אבנר

נזכיר שאם חברת התעופה היא זו שביטלה את הטיסה, לנוסע מגיע החזר כספי מלא. במקרה שהנוסע מבטל את הנסיעה בעצמו והזמין מחברת טיסה או סוכנות נסיעות ישראלית, על פי חוק הגנת הצרכן ניתן לעשות זאת בעלות של עד 5 אחוזים או 100 שקלים (הזול מביניהם) עד 14 ימי עבודה מהעסקה בתנאי שיש יותר מ-7 ימי עסקים עד הטיסה (נוסעים ותיקים, מגיל 65, זכאים לתנאים מקלים יותר). כך או כך, חשוב להקפיד לבצע כמה שיותר ביטוחי ביטול טיסה.