48 נוסעים רכשו לפני כחמש שנים חבילת נופש מחברת תור פלוס לשבעה לילות בנורווגיה. כל אחד מהנוסעים שילם סכום של 9,000 שקלים. לנוסעים הובטחה חוויה קולינרית, שפע של אוכל ישראלי בכשרות מהודרת, כניסה לאטרקציות, לאתרים ועוד. לנוסעים הובטח גם לינה בבתי מלון איכותיים, לרבות כאלה המותאמים לשומרי שבת.
"נאמר לו שהאוכל בטיול יהיה כשר, שיהיה שף מקצועי בעל ניסיון רב בטיולי בוטיק שיגיש את הארוחות, שנהנה ממנות הפתיחה ועד לקינוחים, אבל בפועל עברנו חוויה קשה", קבלו הנוסעים. "נגרמה לנו עוגמת נפש גדולה. הבטחות לחוד ומציאות לחוד. כל הפרסומים וההבטחות לא התקיימו הלכה למעשה".
בנוסף, לדברי הנוסעים, רובם בני 60–80, התברר להם שמדובר בטיול שהיו בו כ-100 נוסעים, במקום 50. "כשהגענו לשדה התעופה התברר לנו שזה בכלל טיול המוני ולא בקבוצות 'בוטיק' כפי שהובטח לנו בפרסומים", טענו הנוסעים. "הטיסה התעכבה במשך חמש שעות, לא קיבלנו אוכל ראוי בטיסה, קיבלנו ארוחת לילה בשקית ניילון. היחס כלפינו היה מאוד מזלזל".
בהמשך, לאחר הנחיתה, גילו הנוסעים שהביאו להם אוטובוסים ישנים ולא ממוזגים. "הובטח לנו שארוחת ערב תהיה באחת המסעדות של הקהילה היהודית אבל בפועל זה לא קרה. עצרו לנו ליד קרוון והביאו לנו אוכל שלא ראוי לאכילה. רובנו אנשים דתיים, שומרי מסורת, ולא אכלנו את ארוחת הערב. הלכנו לישון רעבים".
ביום השני נאלצו חברי הקבוצה ללכת חצי קילומטר כדי לאכול ארוחת בוקר מחוץ למלון. "לא סיפקו לנו מספיק אוכל. נאלצנו לאכול על ספסלים ברחוב בצלחות וכלים חד פעמיים. הרגשנו מבוישים ונבוכים. שילמנו ממיטב כספנו לאכול בחדר אוכל במלון ולא ברחוב. גם ארוחת הערב במלון ביום השני הייתה לטענת הנוסעים באיכות ירודה מאוד ולא ראויה למאכל אדם. "היו נוסעים שצעקו על אשתו של המנכ"ל שליוותה את הטיול והיא הבטיחה לפצות אותנו ולטפל במחדלים כשהיא צועקת על הסובבים אותה", ציינו הנוסעים.
מחדל נוסף היה כאשר הנוסעים הגיעו בערב שישי למלון שלא מותאם לציבור הדתי ולשומרי המסורת. "לא הייתה מעלית שבת, לא היו מפתחות לחדרים אלא רק כרטיסים אלקטרוניים. כדי לא לחלל שבת חלקנו השארנו את החדרים פתוחים ואחרים סגרנו את החדרים בכרטיסים כדי שלא יגנבו את רכושם. נאלצנו לחלל שבת שכן כל פעם שעברנו במסדרון נדלקו האורות. החברה ידעה שמדובר בנוסעים דתיים והיא לא דאגה להתאים את הטיול לסוג כזה של אוכלוסייה כמונו. שלא לדבר על כל שהאוכל היה באיכות ירודה מאוד ולא אכיל".
הנוסעים סיפרו עוד כי בנסיעה לברגן הנהג החליט להשאיר את המזוודות שלהם מחוץ לאוטובוס ואלה נרטבו בגשם הכבד שירד באזור כאשר הוא החנה אותו רחוב מהמלון. "עזבנו את ארוחת הערב כדי לאסוף את המזוודות שלנו שהיו רטובות".
באמצעות עורכי הדין אלישע כהן, טובה כהן ואחרים, הנוסעים הגישו תביעת ענק נגד תור פלוס לבית המשפט השלום בפתח תקווה ודרשו פיצוי של 700 אלף שקל. לאחרונה הצדדים הגישו לפשרה לפיה החברה תפצה את הנוסעים בסכום של 140 אלף שקל.