הסכמי השמים הפתוחים שהביאו לתחרות משמעותית בקווים בין אירופה לישראל, ובהמשך גם באסיה - כשחברות תעופה מהיבשת החלו לפעול בארץ - צפוים להשפיע כעת גם על אפריקה: בכירים מחברת קניה איירויז הגיעו בשבוע האחרון לישראל ונפגשו עם משרדי התיירות והתחבורה על מנת לבחון הפעלת קו לטיסה ישירה מישראל לקניה, במסגרת של חמש טיסות שבועיות שיחלו לפעול כבר בחורף הקרוב.
הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:
מגעים בין הצדדים נמשכים כבר תקופה וכעת הסיכויים לפתיחת הקו גבוהים מבעבר - לאחר שחברת התעופה כבר הגישה בקשה לסודן, שאינה מקיימת יחסים דיפלומטים עם ישראל, לעבור בטיסות בין תל אביב לניירובי מעל שמי המדינה בכדי לאפשר את נתיב הטיסה הקצר ביותר. נתיב זה, אם יאושר, יהווה זרז כלכלי ברור עבור החברה לפתוח את הקו לישראל.
הבקשה של קניה אירוויז דומה מאוד לבקשת אייר אינדיה שהתקבלה לפני מספר חודשים, לעבור מעל שמי סעודיה בטיסה מדלהי לישראל - בכדי לבחור בנתיב טיסה מקוצר שמצמצם את הטיסה לשמונה שעות בלבד. ואכן, החל מחודש מארס אייר אינדיה פועלת בישראל, שברה את מונופול אל על להודו שנמשך שנים והביאה לירידת מחירים.
בנוסף, מנסים לאחרונה גורמים ממשלתיים לאשר קשרי תעופה סדירים בין ישראל לרואנדה והסכם לשירותי אוויר החל להתגבש ונחתם בראשי תיבות בין רשויות התעופה של ישראל ורואנדה במארס. ההסכם עדיין לא מאושר ולכן עדיין לא רשמי או מחייב - וצריך לעבור את אישור הממשלה.
התחרות על אפריקה חשובה לא פחות, וכיום המחזיקות הבלעדיות בטיסות לאפריקה מישראל הן אל על ואתיופיאן אירוויז. אל על מפעילה טיסה ישירה ליוהנסבורג בדרום אפריקה וחתומה גם על הסכם קוד שיתוף עם אתיופיאן, המפעילה בעצמה שתי טיסות יומיות לאדיס אבבה. המצב כיום אינו תחרותי ונוסעים המעוניינים להגיע לישראל או מבקשים לטוס לאפריקה מישראל מקבלים מעט אפשרויות לטיסה בין היבשות, מה שמשפיע לא מעט על טיסות המשך למדגסקר, טנזניה זימבבואה ושאר המדינות באזור.
במסגרת הניסיון למשוך חברות תעופה חדשות שיכנסו לפעילות בארץ, כבר בספטמבר 2017, שלח אמיר הלוי, מנכ״ל משרד התיירות, מכתב לראשי החברה הקנייתית, המציע לבחון את האפשרות בפתיחת קו בין ישראל לקניה ואת היתרונות שהמשרד מאפשר במסגרת המענקים לפתיחת יעדים חדשים ומיקוד על הבאת תיירים.
בפגישה של נציגי חברת התעופה ביום חמישי האחרון עם שר התיירות יריב לווין דנו הצדדים באפשרויות המענק שמשרד התיירות מציע עבור כל טיסה שבועית בקו חדש שאין אליו טיסה לישראל. מענק זה, שגובהו 250 אלף יורו לקו, יכול להכפיל עצמו פי שלוש ובמידה והחברה תבקש לפתוח את הקו עם חמש טיסות שבועיות.
בכדי לקבל מענק זה על החברה להראות גם נכונות תיירותית בישראל ופניה לקהל הקנייתי ולא רק לקהל הישראלי מאחר ומטרת משרד התיירות היא להגדיל את פוטנציאל התיירות הנכנסת מהאזור. לכן, מענק זה יוכל להתקבל במידה וייתמך גם בהצהרת כוונות ברורה מצד סוכני נסיעות מקומיים מהאיזור שיהיו מעוניינים לרכוש מושבים על הטיסות בכדי להציע אותם לתיירים מקניה והסביבה.