השבוע נראה ששמה של שארם א-שייח' היה בכל מקום. זה התחיל עם ההודעה על כך שיחלו בקרוב טיסות ישירות מנתב"ג לעיר הנופש הזולה, המשיך עם פרסום חבילות במחירים שמתחילים ב-359 דולר כולל טיסות ומלון, מה שגרם ללא מעט הזמנות, והמשיך עם חרם צרכני בעקבות עליית מחירים דרסטית שהגיעה למעל 1,000 דולר לטיסה הלוך-חזור של 50 דקות. כל זה בזמן שהקו לא קיבל עדיין אישור סופי לפעול מבחינה ביטחונית.
בתוך כך, בקבוצת הפייסבוק של אוהבי הודיעו שגם כשהקו ייפתח הם ימשיכו לנסוע במכוניות פרטיות ובמוניות שזולות בעשרוצ אחוזים מהטיסות הצפויות. "אנחנו מעדיפים לפרנס את נהגי המוניות המצריים ולא את חברות התעופה שעושקות אותנו. במחירים כאלה אף אחד לא יטוס, אלא רק מיליונרים וגם זה לא בטוח, אומר ציקי, חבר בקבוצת 'קהילת אוהבי סיני' בפייסבוק.
בנוסף אליו, כאמור, גולשים רבים בקבוצת הפייססבוק שמונה מעל 150 אלף חברים, הודיעו שפתחו בחרם על הטיסות וחשפו שיש דרכים יותר זולות להגיע לסיני. נסיעה במכונית כולל דלק תעלה למשפחה כ-800 שקלים לכל היותר הלוך וחזור.
נסיעה מהגבול בטאבה לשארם תעלה לכל היותר כ-100 דולר לאדם. הנסיעה מהגבול לוקחת כשעתיים וארבעים דקות.
עו"ד גיא שילה, מנהל קבוצת אוהבי סיני, מציין: "זכותם של החברים לעשות חרם צרכני. מחירי הטיסות שפורסמו ממש לא הגיוניים, אין להם שום הצדקה. אנחנו לא מוכנים להיות יותר פראיירים. אנשים יעדיפו לנסוע במכונית פרטית או במונית עם נהג מסיני וזה יהיה יותר כיף וזול מאשר בטיסות. מחיר הטיסה לארצות הברית ותאילנד זול בהרבה שלא לדבר על טיסות לאירופה. אני מאמין שאם אנשים לא יטוסו למעט אלה שמתלהבים בהתחלה המחירים יצנחו לסביבות 200 דולר".
ואכן, ב'טיסות סודיות' פירסמו שהמחירים של חברת ארקיע ירדו היום בצורה משמעותית ושניתן למצוא בחודשים אפריל-יוני טיסות הלוך וחזור שמתחילות ב-239 דולרים. מדובר עדיין במחיר גבוה לטיסה של כשעה (הזמן שלוקח למשל לטוס לפאפוס, אליה יש טיסות גם בדולרים בודדים של חברת ריינאייר למשל), אך עדיין זה שיפור משמעותי לעומת המחירים המפלצתיים שעברו את רף ה-1,000 דולרים.