למרות התקופה הרגישה, תערוכת התיירות הבין-לאומית IMTM 2024 - International Mediterranean Tourism Market, תיערך בישראל בתאריך 3.4 בפעם ה-30. קיומה של התערוכה היא חלק משיקום ענף התיירות הזקוק יותר מתמיד להתנעה ולצמיחה מחדש.
> לכולם ברור: זה היעד שיחליף את טורקיה
> הרשימה השחורה: אלה המדינות שלא תומכות בנו בימים אלה
נכון להיום, בגלל המלחמה, מדינות כמו טורקיה ומרוקו, שנהגו להציג בשנים קודמות, לא ישתתפו או ישלחו נציגים. יחד עם זאת, צפויות להשתתף בתערוכת התיירות מגוון מדינות במטרה למשוך את התייר הישראלי ולקדם שיתופי פעולה. המדינות החדשות שנוספו לאחרונה והודיעו על השתתפותן בתערוכה: טאיוואן, וייטנאם, צרפת, אל סלבדור וצ'כיה.
תערוכת IMTM מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים - תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה יוצגו ביתנים מקומיים ובינלאומיים. התערוכה כוללת מפגשים וחיבורים בין אישיים, הרצאות וכנסים מקצועיים. בנוסף, ישנה תכנית לסוכנים מוזמנים במסגרתה מגיעים מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.
"למרות המתיחות והמצב בענף, אנחנו שמחים לראות כי עוד ועוד מדינות מודיעות על הצטרפותן לתערוכה ביניהן טאיוואן, וייטנאם, צרפת ואל סלבדור", אמר אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM. "ענף התיירות בישראל נמצא בימים לא פשוטים, ואנחנו פועלים על מנת לתמוך ולקדם את התיירות מתוך תחושת שליחות".