נכון להיום, החל מה-1 באוגוסט תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לישראל לא במסגרת טיול מאורגן. כשזה יקרה, סביר שרוב התיירים יגיעו למקומות המוכרים בישראל כמו אילת, ירושלים ותל אביב. אולם בימים אלה משרד התיירות כבר החל לעבוד על תכנית שמטרתה להביא תיירים מאירופה דווקא לאחת הערים הכי מפתיעות - ערד.
במסגרת תכנית המיתוג הארצית, אותה מתכננים להפיץ ברחבי אירופה בעזרת קמפיינים ממומנים ונציגויות ישראל במדינות, מתכוונים לחשוף בפני התיירים הפוטנציאלים מאירופה את המדבר הישראלי, בדגש על העיר ערד, כ"יעד מדברי אטרקטיבי", כפי שציין שר התיירות יואל רזבוזוב שביקר אתמול (ד') בעיר יחד עם בכירי משרדו כדי לקדם את התכנית.
רזבוזוב הגיע לערד עם מנכ"ל משרדו אמיר הלוי ואיתם צוות לא שגרתי בביקורים מהסוג הזה, מומחי הקמפיינים של המשרד. הם הציגו בפני הנהלת העיר וקבוצה של אנשי תיירות מקומיים את האופן בו הם מתכוונים לשלב את ערד בתכנית המיתוג הישראלית, זאת כחלק מ"מכלול ארץ ים המלח". הפגישה עם הנהלת העיר ערד ומפעילי תיירות מקומיים נועדה להניע את התכנית שכבר זכתה לתקציב מאושר, כבר בשבועות הקרובים יחלו הפגישות העיקריות להנעת התכנית בין אנשי המקצוע של משרד התיירות עיריית ערד ומנהלי מוקדי התיירות השונים.
"ענף התיירות יהיה בעל משקל רב בכלכלה העירונית", אמר עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד, שהוסיף כי "על הפרק פיתוח תצפית מואב, טיילת סף מדבר מסביב לעיר, ועוד". שר התיירות יואל רזבוזוב ציין כי ערד תהיה לעיר הראשונה שתמותג באירופה במסגרת מותג כולל לנגב.
אין ספק שמדבר יהודה, בו ממוקמת ערד, נחשב אחד אזור יפה לטיול ולא פחות חשוב - שונה מהנוף אליו רגילים האירופאים, ולכן במשרד התיירות מעריכים שזה יגדיל את הפוטנציאל של ענף התיירות המקומי. למדבר קסם משלו, כשערד שממוקמת גבוה נעליו, צופה לעבר המרחבים בהם ים המלח, מדבר יהודה והנגב המזרחי המשולב במכתשים. בשנים האחרונות בוצעו בעיר מספק פרויקטים לפיתוח התיירות, לצד פתיחה של צימרים ומקומות בוטיק ללינה, מוקמת מרפסת נוף תלויה בהשקעה של 6 מיליון שהעבודות עליה אמורות להסתיים בקרוב.