*המרכז בבני ברק נסגר - כך תוציאו דרכון זמני חדש מעכשיו*
ברשות האוכלוסין וההגירה מנסים להתמודד עם העומסים הכבדים בדרישות לחידושי הדרכון, שהביאו להצפה בבקשות ובתורים שזמינים רק חודשים קדימה. לשם כך פתחה היום (ראשון) הרשות את "המרכז לדרכונים זמניים" שנמצא באזור התעשייה של בני ברק, בסמוך לקניון איילון. כתובת: מבצע קדש 64 בבני ברק.
>> כל מה שצריך לדעת על הנפקת דרכון מהיר בנתב"ג
מטרת המרכז היא להנפיק דרכונים באופן מיידי לאלו שרוצים לטוס אך אין בידם דרכון בתוקף ולא הצליחו למצוא תור "רגיל" באחת מהלשכות בערים השונות. ברשות האוכלוסין מדגישים כי לא מדובר בסניף נוסף של משרד הפנים, וכי לא יינתנו שירותים אחרים במקום. כמו כן, יש לקבוע תור לפני ההגעה באופן מקוון ולשלם את האגרה באתר מראש.
מה צריך לדעת על הוצאת דרכון מהיר במרכז החדש?
- ש לקבוע תור לפני ההגעה באופן מקוון ולשלם את האגרה באתר מראש.
- תוקפו של הדרכון החדש יהיה לשנתיים בלבד. אין הגבלה של פעמים להוצאת הדרכון המהיר.
- עלותו כמחצית מהעלות של חידוש דרכון בסניף המהיר בנתב"ג. כלומר, מחיר לחידוש דרכון עבור בגיר הינו 400 שקלים, ולקטין מחיר החידוש הינו 195 שקלים.
- כרגע ישנן מעל עשר עמדות שירות במקום שיעבדו מ-9 בבוקר ועד עשר בלילה.
- יש להגיע למקום עם שתי תמונות פספורט.
- הוצאת הדרכון לוקחת כחצי שעה.
כל התורים למאי כבר נתפסו - התורים לחודש יוני ייפתחו בקרוב
מביקור שערכנו היום (א') במרכז החדש נראה שהמקום עדיין בהרצה ועל אף שהגיעו מעט אנשים, הקצב היה יחסית איטי ונרשמו תלונות מצד מי שהגיע. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו בפנינו שכבר החל מהיום ייפיקו לקחים בנוגע לשירות, במטרה שיעבוד יותר טוב.
כך למשל, סימי, שהגיעה היום ללא תור מציינת: "אני כאן עשרים דקות והם לא נותנים להיכנס כי אומרים שרק מי שהזמין תור מראש. היום עשו פיילוט. אין תורים ועמדנו בשמש ולמרות שכתוב שמקבלים בין 13:00 ל-16:00 בלי תור לא נותנים לנו".
על פי רשות האוכלוסין וההגירה במאי שוחררו 4,500 תורים שכולם כבר נתפסו, ומי שהגיע היום ללא תור לא הצליח להיכנס והתבקש לחזור לאחר שהזמין תור מראש. כמו כן, בקרוב ייפתחו התורים הנוספים לחודש יוני.
ורד גדש, מרמת גן, הוסיפה: "אני טסה עוד כמה ימים לפורטוגל, הלכתי ושילמתי על דרכון ביומטרי רגיל וכל פעם התקשרו והודיעו לי שהוא נדחה וכבר הגענו לזמן קריטי לטיסה. אז הגעתי לכאן ועשיתי פה את הדרכון. הם לא ערוכים, המקום מזעזע בעיניי. זה נראה כמו משהו נורא עם כל האוהלים. נותני השירות נחמדים וטיפלו בי מהר מאוד, אבל כל התהליך וכל החוויה הייתה קשה".
מנגד, נטלי מכפר יהושוע מעמק יזרעאל הייתה אחת הראשונות שהגיעו להוציא דרכון במרכז החדש לאחר שהזמינה תור: "יש לי טיסה ביולי והדרכון עד סוף ספטמבר. לא הייתה לי ברירה להגיע עד לכאן מעמק יזרעאל. הזמנתי את התור ביום חמישי והיה ממש קל ופתוח, אני חושבת שאולי הייתי בין הראשונים כשהמערכת נפתחה. אנשים מתעכבים בפנים כי לא באו מסודרים. שילמתי מראש הבאתי את התמונות אז לא הייתי צריכה להתעכב. זה הולך ממש מהר עם המספרים וממש הכל הלך צ'יק צ'ק".
גם מבחינתה של טלי פשה מבת ים מדובר בסך הכול בחווייה חיובית: "זה הלך מהיר וזריז וזה היה מעל ומעבר מבחינתי. חשוב לציין שלא מכניסים בלי תור גם אם באים ביחד. אבל באמת שהיה מעולה ומהיר.
לכך גם הצטרפה רולה מעראבה: "הזמנתי מראש דרך האפליקציה. האמת לקח לי ארבעים דקות והיה ממש בסדר. שילמתי בזמן שחיכיתי בתור וזה חוסך המון זמן. היה ממש מהר".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "זהו היום הראשון שבו אנחנו מנהלים את הפעילות, אנחנו לומדים איך להתייעל ומפיקים מסקנות כל הזמן. מקבלי שירות שהזמינו תור מראש כפי שנדרש, קיבלו שירות אדיב ומהיר ולא נאלצו לחכות. אנחנו שבים ומדגישים כי יש להזמין תור מראש באתר ולשלם את האגרה לפני ההגעה למתחם כדי לחסוך זמן. לאלו שלא הספיקו להזמין תור וטסים בימים הקרובים, קיימת האלטרנטיבה הנוספת של חידוש הדרכון בעמדת רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג".