19 נוסעים ישראלים תובעים פיצוי של 95 אלף שקל מחברת הלואו קוסט, וויז אייר, לאחר שחופשת הסקי שלהם נהרסה. הסיבה: בחברה טוענים שמכת ברק השביתה את המטוס עליו היו אמורים להמריא לאתר הסקי בנסקו שבבולגריה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
מכתב התביעה שהגישו הנוסעים נגד החברה לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד רון סולן הם טוענים שהטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה עשר בבוקר ולנחות בסופיה, בירת בולגריה, בשעה 12:45. לטענתם, הם הגיעו שלוש לפני הטיסה, עברו בידוק בטחוני, צ'ק אין, מסרו את המזוודות והמתינו להמראה המיוחלת שלא הגיעה.
"כשסיימנו את הליך הצ'ק אין נאמר לנו שהטיסה תתעכב בשעה.", שחזרו הנוסעים. "כל שעה זה נמשך ככה עד שעברו שמונה שעות. ישבנו חסרי מעש כשאנחנו מקבלים עשרות הודעות על דחיית הטיסה. רק אחרי עשר שעות מאז שהגענו לנתב"ג נאמר לנו שהטיסה מבוטלת. נוסעי הטיסה שאינם ישראלים פונו לבית מלון ואילו אנחנו חזרנו הביתה. אמרנו לנו שתהיה טיסה חלופית אבל לא נאמר מתי. בסופו של דבר פינו אותנו למלון כפר 'המכביה' יחד עם התיירים".
לדבריהם, החברה חסכה עליהם כאשר ארוחת הערב הייתה דלה ומצומצמת, סופקה בחדר צדדי וכללה נקניקים, קערת טחינה פירות וירקות. בשעות הלילה המאוחרות הודיעו נציגי בית המלון לנוסעים כי בשעה שתיים לפנות בוקר תגיע הסעה שתסיעם לנתב"ג. לבסוף, הנוסעים המריאו ליעדם בשעה שש בבוקר, 20 שעות לאחר המועד המקורי.
"בגלל שהטיסה התעכבה ב-20 שעות, הפסדנו לילה בבית מלון, פספסנו את ההסעה לבית המלון בנסקו שאורכת כשלוש שעות, שכרנו מוניות והפסדנו יום גלישה בסקי", טענו התובעים. כאשר חזרו לארץ הם דרשו פיצוי מהחברה אך זו דחתה את תביעתם בנימוק שהטיסה התעכבה עקב מכת ברק במטוס ולכן היא פטורה מלתת להם פיצוי, שכן מדובר באירוע שאין לה שום אחריות עליו.
בכתב התביעה טוענים הנוסעים פגיעת ברק אינה בגדר נסיבות מיוחדות הפוטרות את החברה מלפצות אותם. "מכת ברק זה לא מקרה מיוחד אלא דבר שקורה בשגרה ועל החברה לדאוג מראש לקיומם של מטוסים חלופיים ולהתקנת מערכות הגנה מפני מקרים כאלה", ציינו הנוסעים. "החברה צריכה לפצות אותנו".
מחברת WIZZ לא התקבלה תגובה.